Show simple item record

dc.contributor.advisorBulut, Yücel
dc.contributor.authorYilmaz, Fadime
dc.date.accessioned2020-12-08T07:45:41Z
dc.date.available2020-12-08T07:45:41Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/168406
dc.description.abstractKitle iletişim araçlarının büyük bir önem kazandığı ve dördüncü güç olarak değerlendirildiği modern toplumlarda sinema da geniş kitlelere hitap edebilme ve insanları etkileme gücü nedeniyle devletin en önemli ideolojik aygıtlarından biri olarak kabul edilmektedir. Ulaştığı izleyici kitlesi ve küresel çaptaki etkisi göz önüne alındığında en etkili sinema sanayilerinin başında gelen Hollywood sineması da Amerikan devletinin en güçlü ideolojik aygıtlarından birisidir. Özellikle milli birlik ve beraberliğe ihtiyaç duyulan dönemlerde Amerikan hükümetinin en büyük destekçilerinden olan Hollywood yapımcıları Beyaz Saray'ın dış politikalarına paralel bir şekilde çektikleri filmlerde 'biz' ve 'öteki' karşıtlıklarını oluşturarak 'düşman' ve 'tehdit' algısını sürekli canlı tutmaya ve Amerikan hükümetinin politikalarını meşrulaştırmaya çalışmaktadır. Hollywood sinemasının en büyük 'öteki'lerinden biri olan Ortadoğulu Müslümanlar da beyaz perdeye en başından beri olumsuz klişelerle yansıtılmışlardır. Sinemanın ilk yıllarında Ortadoğu tasvirlerinde 'egzotik, mistik, barbar, cahil' gibi klişeler kullanılıyorken günümüzde ise Ortadoğu dünyayı tehdit eden terörün kaynağı olarak gösterilmektedir. Özellikle 11 Eylül saldırılarından sonra ortaya çıkan yeni oryantalist dil aracılığıyla ötekileştirilen Ortadoğulu Müslümanlar Hollywood sineması aracılığıyla kadın çocuk ayrımı yapılmadan tehlikeli insanlar olarak gösterilmektedir. Bu çalışmanın amacı Hollywood sinemasında öteki olarak Ortadoğulu algısının Amerikan hükümetinin bu bölgeye yönelik politikasıyla ilişkisini ortaya koymaktır. Hollywood yapımları çoğu zaman siyasi süreçle örtüşmekte ve bu süreçte Amerikan kimliğinin güçlendirilmesine ve politikalarının meşrulaştırılmasına yardımcı olmaktadır.
dc.description.abstractIn our modern world where mass media has a great importance and is accepted as the 'fourth power', cinema is also one of the most important ideological devices of the governments thanks to its ability to address large masses and to influence people. Hollywood cinema, which is one of the most effective film industries, is a strong ideological device for the American government thanks to its global effect and vast audience. Hollywood producers have been allies for the American government especially when national unity is needed. They make movies parallel to the international policy of the White House and try to justify the policies of the American government and keep the idea of 'enemy' and 'danger' by constructing binary oppositions in the movies. Middle Eastern Muslims are one of these important enemies for Hollywood producers. They have been reflected with negative stereotypes since the beginning. At the beginning, the Middle East was demonstrated as 'exotic, mystical, barbaric, ignorant'; however, today this place is shown as the source of terrorism that threatens the whole world. Hollywood movies demonstrate Middle Eastern Muslims, who are marginalized with the new orientalist discourse especially after September 11 attacks, as dangerous people. The main purpose of this research is to reveal the connection between the perception of the Middle East as the 'other' in Hollywood movies and American policies about this region. Hollywood productions are mostly parallel to the politics and help American government to justify their policies and strengthen American national identity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleHollywood sinemasında öteki olarak Ortadoğulu algısı
dc.title.alternativeThe perception of the Middle East as 'The other' in Hollywood movies
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-23
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmOrientalism
dc.subject.ytmOtherness
dc.subject.ytmMiddle East
dc.subject.ytmHollywood
dc.subject.ytmAmerican cinema
dc.identifier.yokid10119006
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451579
dc.description.pages281
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess