Show simple item record

dc.contributor.advisorUğurlu, Kaplan
dc.contributor.authorTopuz, Muhammed
dc.date.accessioned2020-12-08T07:45:52Z
dc.date.available2020-12-08T07:45:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/168293
dc.description.abstractPazarlama karmaları içinde önemli bir yere sahip olan reklam, işletmeler tarafından tüketicileri etkilemek amacıyla etkin şekilde uygulanmaktadır. Turizm sektörü açısından da büyük önem arz eden reklamlar, günümüz rekabet koşullarında ülkelerin turist çekmek amacıyla kullandıkları tanıtım araçlarıdır. Tanıtım ve reklam faaliyetleri, ağırlama endüstrisinin en önemli bileşenlerinden olan konaklama işletmelerinin sunduğu mal ve hizmetleri tüketicilere duyurmak, tanıtmak, bilgi vermek ve piyasadaki rakiplerinin önüne geçmek amacıyla kullandıkları önemli bir pazarlama aracıdır.Bu çalışmanın amacı, ülkemizi ziyaret eden turistlerin tatil yeri tercihinde bulunurken tanıtım ve reklam faaliyetlerinden etkilenme düzeyini anlamak ve bu etkiye neden olan faktörleri belirlemeye çalışmaktır. Araştırma nicel olarak tasarlanmış ve veri toplama yönteminde anket tekniğinden yararlanılmıştır. Toplam 402 örnekleme ulaşılmış olup elde edilen veriler SPSS 21 paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırmanın sonucunda tatil yeri seçiminde tanıtım ve reklam faaliyetlerinin etkili olduğu, ülkemizi ziyaret eden turistlerin önemli oranda bir çoğunluğunun konaklama yapacakları destinasyonlara tanıtım ve reklam aracılığıyla ulaştıkları sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte; turistlerin tatillerini geçirecekleri destinasyon olarak İstanbul'u tercih etmelerindeki en önemli iki faktörün eş, dost, akraba tavsiyesi ve internet kullanımı olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractAdvertisement which is considered as one of marketing mixes, is excessively used by organizations to affect consumers. In the present conditions of competition, advertisements having high importance in touristic regard mean that countries use to attract tourists. Similarly, advertisement is an important marketing tool that hotels which are one of the most important elements of tourism sector, use to announce products and services to consumers and overcome their competitors.Main purpose of this study is to understand the effect of advertisements on destination choose over the tourists visited our country and if that effect exists, determination of the imposing factors. This study was designed quantitatively and the survey technique was utilized in the data collection method. A total of 402 samples were obtained and the obtained data were analyzed by SPSS 21 packet program.Study concludes that advertisements have an effect on destination choose, most of the tourists visited our country made their choice on accomodation under the effect of advertisments. In addition, two important factors that led tourists to visit Istanbul are internet and family or friend advice.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTatil yeri seçiminde reklamların rolü: İstanbul ilini ziyaret eden yabancı turistler üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeAdvertisement effect on destination choose: A research on tourists visiting Istanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-10
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmSite selection
dc.identifier.yokid10189290
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid498902
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess