Show simple item record

dc.contributor.advisorRumelili Sancak, Bahar
dc.contributor.authorÇakmakli, Didem
dc.date.accessioned2020-12-08T07:42:47Z
dc.date.available2020-12-08T07:42:47Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/168104
dc.description.abstractBu araştırma Türkiye'de sivil toplum kuruluşlarına (STK) katılımın aktif vatandaşlık pratiklerini geliştirip geliştirmediğini ve nasıl geliştirdiğini incelemektedir. Sivil toplum, vatandaşlık ve vatandaşlık eğitimi literatürlerine dayanan ve Türkiye'yi odağına alan bu araştırmada sivil topum kuruluşlarına vatandaşlığı öğrenmek için olası bir mekân olarak odaklanılmaktadır. Bu çalışma, aktif vatandaşlık için 3 boyuta dayanan orijinal bir tanım geliştirmektedir. Bu üç boyut: sivil eylem, sosyal birliktelik ve öz gerçekleştirmedir. Sivil eylem boyutu toplum yararına olan etkinliklere katılmayı ve eyleme geçme isteğini ve olanağını kapsamaktadır. Sosyal birliktelik hem bir topluluğa bağlılığı ve birliktelik duygusunun gelişimini hem de toplumdaki farklılıklar konusunda farkındalığın artmasını kapsamaktadır. Öz gerçekleştirme ise bireyin kişisel gelişim ve güçlenmesi sürecini ve bunun sonucunda eyleme geçebilme ve kendisini ifade edebilmesini kapsamaktadır. Araştırmanın tasarımı 6 STK'nın ayrıntılı bir şekilde incelendiği karşılaştırmalı vaka analizi üzerine kurulu. Analiz, katılımı etkilemesi beklenen farklı STK özelliklerinin karşılaştırılması üzerinden yapılmaktadır. STK'ları ayrıştıran ilk özellik hak veya sorumluluk söylemlerine verdikleri ağırlıktır ve STK'ları hak eksenli ve sorumluluk eksenli olarak ayırır. STK'ları ayrıştıran ikinci özellik, yapısal bir ayırımdır ve STK'ları üyelik veya gönüllülük esaslı olarak ayırmaktadır. Üçüncü ve son özellik ise STK'ları hedeflerine ulaşmak için kullandıkları aktivite türlerine göre ayırmaktadır. Çalışmanın odağında bireyin deneyimleri vardır. Veriler, İstanbul'da 44 STK gönüllüsü ve üyesi ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatlardan elde edilmiştir.
dc.description.abstractThis research analyzes whether and how participation in civil society organizations (CSO) in Turkey develops active citizenship practices. Drawing on civil society, citizenship and civic education literatures, and with a focus on Turkey, the civil society organization is studied as a potential site for the learning and practice of active citizenship. This thesis develops an original conceptualization of active citizenship based on three dimensions: civic action, social cohesion and self-actualization. Civic action is the will and ability to take action and engage in activities that contribute to the betterment of the community. Social cohesion entails development of a sense of solidarity and commitment to community and increased exposure to diversity. Self-actualization is the development of agency through empowerment and development of self. This research reveals processes that link CSO participation to the development of the three dimensions of active citizenship.The research design is a comparative case study in which 6 CSOs in Turkey are studied in depth. The analysis is based on a systematic comparison of CSOs that vary on three discursive and structural attributes which are expected to affect participation. The first attribute distinguishes CSOs based on their employment of a rights versus obligations based discourse. The second attribute is a structural distinction between membership and volunteer based CSOs. And finally, CSOs are distinguished based on the types of activities they utilize to implement their objectives. Data is collected through semi structured interviews conducted with 44 CSO members and volunteers in Istanbul.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleTransforming citizenship in Turkey: Learning active citizenship in civil society organizations
dc.title.alternativeTürkiye'de vatandaşlığın dönüşümü: Sivil toplum kuruluşlarında aktif vatandaşlığın öğrenimi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCitizenship
dc.subject.ytmCitizenship education
dc.subject.ytmNongovernmental organizations
dc.identifier.yokid10111015
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid433568
dc.description.pages283
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess