Show simple item record

dc.contributor.advisorGürel, Burak
dc.contributor.authorBidav, Tuğçe
dc.date.accessioned2020-12-08T07:41:26Z
dc.date.available2020-12-08T07:41:26Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167967
dc.description.abstractBu tez, çok katlı pazarlamanın bir biçimi olarak ürünlerini bir distribütör ağı aracılığıyla satan bir doğrudan satış organizasyonunun (DSO) niteliksel bir analizine odaklanmaktadır. Bu çalışma, Türkiye'de gıda takviyeleri ve kilo kontrol ürünleri pazarlayan bir firmada faaliyette bulunun distribütörlerin emek sürecini, öznelliklerinin oluşumunu ve emeklerinin kontrol biçimlerini incelemektedir. İlk olarak, tüketim, reklamcılık, satış ve yeni üye yapma pratiklerini inceleyerek, DSO çalışanlarının sosyal ilişkilerinin ve bedenlerinin önemli ölçüde sermaye birikim sürecine entegre olduklarını göstermektedir. İkincisi, distribütörlerin kendilerini neoliberal, otonom ve arzulayan özneler olarak nasıl yeniden kurduklarını incelemektedir. Son olarak, bu çalışma distribütörleri emek sürecinde aktif tutmaya yardımcı olan öz-denetim ve ağ gözetim gibi emek kontrol yöntemlerini analiz etmektedir.
dc.description.abstractThis thesis focuses on a qualitative analysis of a network direct selling organization (DSO) – a form of multilevel marketing which sells its products through a network of distributors. Through a case study of a DSO in Turkey marketing nutritional supplements and weight management products, this thesis explores the labor process, forms of labor control, and formation of distributors' subjectivities. Firstly, by looking at the practices of consuming, advertising, selling and recruiting, it demonstrates that social relations and bodies of the DSO employees are integrated into the capital accumulation process to a very significant extent. Secondly, it investigates how direct sellers reconstitute themselves as neoliberal, autonomous and desiring subjects. Finally, this study scrutinizes self-control and network surveillance mechanisms, which help to keep direct sellers active in the labor process.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBlurring work-life boundaries in the pursuit of health and wealth: The case of network marketing in Turkey
dc.title.alternativeSağlık ve varlık arayışında iş-yaşam sınırının bulanıklaşması: Türkiye'de ağ pazarlama örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-09
dc.contributor.departmentKarşılaştırmalı Tarih ve Toplum Çalışmaları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAutocontrol
dc.subject.ytmLabor control
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmMarketing channels
dc.subject.ytmDirect marketing
dc.subject.ytmLabour process
dc.subject.ytmFood sector
dc.subject.ytmDistributor
dc.identifier.yokid10155046
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481960
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess