Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Özgür
dc.contributor.authorBayraktar, Oğuz
dc.date.accessioned2020-12-08T07:40:31Z
dc.date.available2020-12-08T07:40:31Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167884
dc.description.abstractDevlet bursları ve devlet okullarındaki rezerv uygulamaları düşük gelirli öğrencileredaha iyi alternatifler sunma amacıyla günümüzde sıkça kullanılmaktadır. Devlet bursları,devlet kaynaklarıyla düşük gelirli öğrencilerin özel okul masraflarının karşılanması amacıyla kullanılırken, rezerv kontenjanlar yoluyla yapılan pozitif ayrımcılık bu öğrencilerin daha çok tercih edilen devlet okullarına girişini kolaylaştırmak amacıyla kullanılmaktadır. Mevcut uygulama bu iki farklı aracı ayrık ve bağımsız olarak kullanmaktır. Bizce bu iki araç birlikte dikkate alınarak uygulanmalıdır çünkü (1) her iki araç da finansal olarak dezavantajlı öğrencilere daha iyi alternatifler sunmayı amaçlamaktadır, (2) bu araçlar bağımsız kullanıldığında istenmeyen sonuçlar görülebilir: finansal anlamda dezavantajlı bir öğrenci hem rezerv hem de devlet bursu hakkına sahip olmuş olabilir. Bu çalışma devlet burslarını ve okul kontenjanlarını birlikte dağıtan bir mekanizma ortaya koymaktadır. Bu mekanizmanın verdiği sonuç öğrencilerin tercihlerini karşılama noktasında bu iki aracın bağımsız kullanımına göre daha iyi sonuç vermektedir.Anahtar Sözcükler: okul seçimi, stabilite, burs, pozitif ayrımcılık
dc.description.abstractBoth school voucher and reserve programs have recently become popular affirmative action policy tools to provide low-income students with further alternatives. While the idea of voucher is simply to fund private school expenses of these students through public resources, affirmative action aims at making good public schools more accessible for them. The current practice is to treat these options separately, they are separate and independent programs. We argue that the two policy tools can be considered together because (1) both reserve seats and school vouchers aim at providing better alternatives for low-income students, and (2) there might be unintended consequences when they are considered separately, that is, when a disadvantaged student is endowed with the right of both reserve seats and vouchers. Our contribution is the design of a mechanism which simultaneously determines an assignment of school seats and voucher allocation. The outcome of this mechanism improves students' welfare compared to the outcome when these tools are considered separately.Keywords: school choice, stability, voucher, affirmative actionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAffirmative action in school choice: Reserve seats and vouchers
dc.title.alternativeOkul seçimlerinde pozitif ayrımcılık: Rezerv kontenjanlar ve devlet bursları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEkonomi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScholarships
dc.subject.ytmScholarship students
dc.subject.ytmState
dc.subject.ytmState aid
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmEducation economy
dc.subject.ytmSchool choice
dc.subject.ytmAffirmative action
dc.identifier.yokid10149257
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481965
dc.description.pages36
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess