Affirmative action in school choice: Reserve seats and vouchers
dc.contributor.advisor | Yılmaz, Özgür | |
dc.contributor.author | Bayraktar, Oğuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T07:40:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T07:40:31Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167884 | |
dc.description.abstract | Devlet bursları ve devlet okullarındaki rezerv uygulamaları düşük gelirli öğrencileredaha iyi alternatifler sunma amacıyla günümüzde sıkça kullanılmaktadır. Devlet bursları,devlet kaynaklarıyla düşük gelirli öğrencilerin özel okul masraflarının karşılanması amacıyla kullanılırken, rezerv kontenjanlar yoluyla yapılan pozitif ayrımcılık bu öğrencilerin daha çok tercih edilen devlet okullarına girişini kolaylaştırmak amacıyla kullanılmaktadır. Mevcut uygulama bu iki farklı aracı ayrık ve bağımsız olarak kullanmaktır. Bizce bu iki araç birlikte dikkate alınarak uygulanmalıdır çünkü (1) her iki araç da finansal olarak dezavantajlı öğrencilere daha iyi alternatifler sunmayı amaçlamaktadır, (2) bu araçlar bağımsız kullanıldığında istenmeyen sonuçlar görülebilir: finansal anlamda dezavantajlı bir öğrenci hem rezerv hem de devlet bursu hakkına sahip olmuş olabilir. Bu çalışma devlet burslarını ve okul kontenjanlarını birlikte dağıtan bir mekanizma ortaya koymaktadır. Bu mekanizmanın verdiği sonuç öğrencilerin tercihlerini karşılama noktasında bu iki aracın bağımsız kullanımına göre daha iyi sonuç vermektedir.Anahtar Sözcükler: okul seçimi, stabilite, burs, pozitif ayrımcılık | |
dc.description.abstract | Both school voucher and reserve programs have recently become popular affirmative action policy tools to provide low-income students with further alternatives. While the idea of voucher is simply to fund private school expenses of these students through public resources, affirmative action aims at making good public schools more accessible for them. The current practice is to treat these options separately, they are separate and independent programs. We argue that the two policy tools can be considered together because (1) both reserve seats and school vouchers aim at providing better alternatives for low-income students, and (2) there might be unintended consequences when they are considered separately, that is, when a disadvantaged student is endowed with the right of both reserve seats and vouchers. Our contribution is the design of a mechanism which simultaneously determines an assignment of school seats and voucher allocation. The outcome of this mechanism improves students' welfare compared to the outcome when these tools are considered separately.Keywords: school choice, stability, voucher, affirmative action | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Affirmative action in school choice: Reserve seats and vouchers | |
dc.title.alternative | Okul seçimlerinde pozitif ayrımcılık: Rezerv kontenjanlar ve devlet bursları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ekonomi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Scholarships | |
dc.subject.ytm | Scholarship students | |
dc.subject.ytm | State | |
dc.subject.ytm | State aid | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Education economy | |
dc.subject.ytm | School choice | |
dc.subject.ytm | Affirmative action | |
dc.identifier.yokid | 10149257 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 481965 | |
dc.description.pages | 36 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |