Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Kamil
dc.contributor.authorÜnal, Beril
dc.date.accessioned2020-12-08T07:39:53Z
dc.date.available2020-12-08T07:39:53Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167802
dc.description.abstractEkonomistler ve politika belirleyiciler manşet ve çekirdek enflasyon gibi toplam enflasyon ölçütlerine odaklanır. Bu tez çalışmasında, tüketici malları alt kategorileri arasındaki enflasyon yayılmalarının, bu kategorilerin toplam enflasyon ölçütlerine doğrudan katkıları kadar önemli olduğunu iddia ediyoruz. Diebold-Yılmaz Bağlanmışlık Endeksi yöntemini kullanarak 12 temel tüketim grubu arasındaki yayılmaları saptadık ve karakterize ettik. Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkeler için bölümlere ayrılmış Armonize Tüketici Fiyatları Endeksi kullanıyoruz, 1996-2017. 12 grupta ülke içi enflasyon bağlanmışlığını tüm veri ile durağan olarak ve 60 aylık kayan pencereler ile devingen olarak hesaplıyoruz. Tam örneklem sonucunda 12 grup arasında, tüketim şekillerindeki benzerliklerden ötürü benzer enflasyon bağlanmışlığı belirten şebekeler gözlemliyoruz. Ülkeler çoğunlukla ulusal politika şokları nedeniyle farklı enflasyon davranışları yaşamıştır. Kayan pencere analizi örnek boyunca bağlanmışlığı izlememizi sağlar ve böylece ulusal politika uygulama tarihlerini belirleyebiliriz. Aynı zamanda, AB üyeleri arasında grup içi enflasyon bağlanmışlığını tahmin ediyoruz. Alkol ve Tütün, Eğlence ve Kültürel Etkinlikler ve Restoranlar ve Oteller için uluslararası bağlanmışlığın zaman içinde arttığını ve ticaret açıklığı gelişmelerine olumlu yanıt verdiğini görüyoruz. Politikaları uyumlaştırma çabalarının AB çapında enflasyon bağlanmışlığını daha da artıracağını öngörüyoruz. Anahtar Sözcükler: Tüketici enflasyonu, Enflasyon Bağlanmışlığı, Vektör otoregresyon, Kestirim hatası varyans ayrıştırması, Şebeke ilişkileri, Avrupa Birliği.
dc.description.abstractEconomists and policymakers focus on aggregate inflation measures, such as headline and core inflation. In this thesis, we argue that the inflation spillovers across consumer good sub-categories are as important as their direct contributions to the aggregate inflation measures. We identify and characterize the spillovers among 12 major consumption groups by applying Diebold-Yilmaz connectedness index methodology. We utilize the disaggregated Harmonized Index of Consumer Prices for the European Union member countries, 1996-2017. We estimate the within-country inflation connectedness across 12 groups statically using the data for the full-sample, and dynamically with the rolling-window estimation of 60 months. We observe resembling full-sample networks among 12 groups, which indicates similar inflationary connectedness due to similarities in consumption patterns. The countries experienced different inflationary behavior mostly due to national policy shocks. The rolling-window estimation enables us to trace the connectedness throughout the sample, and we are able to pinpoint the national policy implementation dates. We also estimate the within-group inflation connectedness across EU members. International connectedness increases for Alcohol&Tobacco, Recreational&Cultural Activities and Restaurants&Hotels, positively responding to policy harmonization and developments in openness to trade. We argue that harmonization efforts in policy-making will further increase the inflation connectedness across EU. Keywords: Consumer price inflation, Inflation connectedness, Spillovers, Vector autoregression, Forecast error variance decomposition, Network relations, European Union.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonometritr_TR
dc.subjectEconometricsen_US
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleConsumption in action: İnflation spillovers in the European Union
dc.title.alternativeTüketim eylem halinde: Avrupa Birliği'nde enflasyon yayılmaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEkonomi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInflation
dc.subject.ytmInflation
dc.subject.ytmVector autoregression model
dc.subject.ytmSpillover effects
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.identifier.yokid10157029
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481969
dc.description.pages47
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess