Show simple item record

dc.contributor.advisorBuğra, Ayşegül
dc.contributor.authorChlorou, Alexandra
dc.date.accessioned2020-12-08T07:38:35Z
dc.date.available2020-12-08T07:38:35Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167646
dc.description.abstractHava yoluyla yolculuk, modern yaşamda yolculuk etmenin en yaygın yollarından biridir ve yolcuların haklarına ilişkin olarak maddi ve manevi zararların talep ediilebirlirliği gibi pek çok sorunu beraberinde getirmiştir. Trafik kazaları veya demiryolu kazaları sonucunda manevi zarara uğrayan yolcuların tazmin edilmesi birçok mevzuatı yargı kararı ve uluslararası konvansiyon tahtında mümkün kılınmıştır. Bununla birlikte hava yoluyla seyahat eden yolcuların Varşova ve Montreal Konvansiyonları kapsamındaki manevi tazminat talepleri mahkemelerce istikrarli bir şekilde reddedilmiştir.Bu farklı yaklaşım bu tezin ortaya çıkmasının ardındaki neden olup tez, hava yoluyla yolcu taşımalarına ilişkin uluslararası konvansiyonları ilgili konvasiyonların hazırlık çalışmalarına atıfla iıncelemekte; Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere mahkemelerinin konvasiyonların ilgili hükümleri hakkındaki erken dönem ve yakındönem kararları arasındaki farklılıklara ve bu farklılıkların nedenlerine ışık tutmaktadır. Tez aynı zamanda tıbbın travma sonrası stres bozukluğu (TSSB)'na bir fiziksel zarar olarak yaklaşımına ve yakın dönemde verilen kararların bu bozukluğa ilişkin zararları ele alışına değinmektedir.
dc.description.abstractTravelling by air is one of the most common ways of commuting in modern life which brings about many issues pertaining to passengers' rights such as recoverability of mental injury damages as well as physical injury damages. It is commonly accepted and supported by the legislative instruments as well as the case law of many jurisdictions and many international conventions that motor vehicle accident and rail accident victims can be compensated for their mental injuries. It is however the case that passengers travelling by air have consistently failed in their claims under the Warsaw and Montreal Conventions in respect of recoverability of mental injury damages.This controversy is the reason behind this thesis which provides an analysis of the international conventions on carriage of passengers by air by reference to their preparatory works, examines the approach of the US and UK courts to the interpretation of the relevant convention provisions and attempts to shed light on the differences between earlier and later case law and the reasons thereof. This work also looks at the medical approach to post-traumatic stress disorder (PTSD) which is now accepted as a physical injury and gives in account of how the courts recently considered this type of injury in their decisions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHukuktr_TR
dc.subjectLawen_US
dc.titleRecoverability of mental injuries in carriage of passengers by air: A study on the approaches of US and UK courts
dc.title.alternativeHava yuluyla yolcu taşımları ve manevi zarar Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve İngiltere mahkemelerinin yaklaşımları üzerine bir çalışma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-18
dc.contributor.departmentÖzel Hukuk Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAirline transport
dc.subject.ytmAirlines
dc.subject.ytmPassenger transportation
dc.subject.ytmMoral damges
dc.subject.ytmAmerican Law
dc.subject.ytmEnglish Law
dc.subject.ytmUnited States of America
dc.subject.ytmEngland
dc.subject.ytmCourt decisions
dc.identifier.yokid10183489
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501453
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess