Effect of social class on moral judgments
dc.contributor.advisor | Cemalcılar, Rahime Zeynep | |
dc.contributor.author | Kezer, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T07:37:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T07:37:53Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167607 | |
dc.description.abstract | Ahlaki Temeller Kuramı (ATK; Haidt & Joseph, 2004), ahlaki yargıların doğuştan geldiğini ve kültürel etkiler aracılığıyla şekillenen modüler temellere (i.e., bakım, adalet, sadakat, otoriteye destek, kutsallık) dayalı olduğunu savunur. Kültürel öğrenme üzerine yapılan vurgu ahlaki yargılardaki çeşitliliğe işaret eder. Bu nedenle, sosyokültürel bağlamlar ahlaki yargılar üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Toplumsal sınıfların en önemli kültürel bağlamlardan biri göz önüne alındığında (Stephens, Markus, & Townsend, 2007), bu çalışma, toplumsal sınıfın ahlaki yargılar üzerindeki etkisini sosyal bilişsel bakış açısı (Kraus et al., 2012) ve ATK aracılığıyla incelemektedir. Çalışmanın hipotezi, toplumsal sınıf (hem nesnel hem de öznel göstergeleri) ile bağlayıcı temeller (i.e., sadakat, otoriteye destek, kutsallık) arasında ters yönde bir ilişki ama bireyselci temeller arasında aynı yönde bir ilişki ve bu ilişkilere sosyal bilişsel eğilimlerin aracılık ettiği yönündedir. Bulgular, hipotezleri kısıtlı olarak desteklemektedir ve toplumsal sınıfın ahlaki yargılar üzerindeki doğrudan etkisini açığa çıkarmaktadır. | |
dc.description.abstract | Moral Foundations Theory (MFT; Haidt & Joseph, 2004) explains human moral judgment based on innate and modular foundations (i.e., care, fairness, loyalty, authority, and sanctity) that are shaped by cultural learning. The emphasis on cultural learning attests to the variability in morality. Hence, sociocultural contexts play an important role in moral judgment. Given that social class is one of the most crucial sociocultural contexts (Stephens, Markus, & Townsend, 2007), the present study investigates the effect of social class with a social cognitive perspective (Kraus et al., 2012) on moral judgments by drawing on MFT. We hypothesized that social class (both objective and subjective indices) and are negatively associated with the binding foundations (i.e., loyalty, authority, sanctity), and are positively associated individualizing foundations (i.e., care and fairness); both links mediated by social cognitive tendencies. The findings indicated limited support for the hypotheses, and reveal direct effect of social class on moral judgments. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Effect of social class on moral judgments | |
dc.title.alternative | Toplumsal sınıfın ahlaki yargılar üzerindeki etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-18 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Moral judgment | |
dc.subject.ytm | Moral foundations theory | |
dc.subject.ytm | Social cognition | |
dc.subject.ytm | Social class | |
dc.identifier.yokid | 10213190 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KOÇ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 529012 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |