Show simple item record

dc.contributor.advisorCemalcılar, Rahime Zeynep
dc.contributor.authorKezer, Murat
dc.date.accessioned2020-12-08T07:37:53Z
dc.date.available2020-12-08T07:37:53Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-05-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167607
dc.description.abstractAhlaki Temeller Kuramı (ATK; Haidt & Joseph, 2004), ahlaki yargıların doğuştan geldiğini ve kültürel etkiler aracılığıyla şekillenen modüler temellere (i.e., bakım, adalet, sadakat, otoriteye destek, kutsallık) dayalı olduğunu savunur. Kültürel öğrenme üzerine yapılan vurgu ahlaki yargılardaki çeşitliliğe işaret eder. Bu nedenle, sosyokültürel bağlamlar ahlaki yargılar üzerinde önemli bir rol oynamaktadır. Toplumsal sınıfların en önemli kültürel bağlamlardan biri göz önüne alındığında (Stephens, Markus, & Townsend, 2007), bu çalışma, toplumsal sınıfın ahlaki yargılar üzerindeki etkisini sosyal bilişsel bakış açısı (Kraus et al., 2012) ve ATK aracılığıyla incelemektedir. Çalışmanın hipotezi, toplumsal sınıf (hem nesnel hem de öznel göstergeleri) ile bağlayıcı temeller (i.e., sadakat, otoriteye destek, kutsallık) arasında ters yönde bir ilişki ama bireyselci temeller arasında aynı yönde bir ilişki ve bu ilişkilere sosyal bilişsel eğilimlerin aracılık ettiği yönündedir. Bulgular, hipotezleri kısıtlı olarak desteklemektedir ve toplumsal sınıfın ahlaki yargılar üzerindeki doğrudan etkisini açığa çıkarmaktadır.
dc.description.abstractMoral Foundations Theory (MFT; Haidt & Joseph, 2004) explains human moral judgment based on innate and modular foundations (i.e., care, fairness, loyalty, authority, and sanctity) that are shaped by cultural learning. The emphasis on cultural learning attests to the variability in morality. Hence, sociocultural contexts play an important role in moral judgment. Given that social class is one of the most crucial sociocultural contexts (Stephens, Markus, & Townsend, 2007), the present study investigates the effect of social class with a social cognitive perspective (Kraus et al., 2012) on moral judgments by drawing on MFT. We hypothesized that social class (both objective and subjective indices) and are negatively associated with the binding foundations (i.e., loyalty, authority, sanctity), and are positively associated individualizing foundations (i.e., care and fairness); both links mediated by social cognitive tendencies. The findings indicated limited support for the hypotheses, and reveal direct effect of social class on moral judgments.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleEffect of social class on moral judgments
dc.title.alternativeToplumsal sınıfın ahlaki yargılar üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-18
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMoral judgment
dc.subject.ytmMoral foundations theory
dc.subject.ytmSocial cognition
dc.subject.ytmSocial class
dc.identifier.yokid10213190
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529012
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess