Show simple item record

dc.contributor.advisorSelçuk, Ayşe Bilge
dc.contributor.authorFranko, İdil
dc.date.accessioned2020-12-08T07:37:22Z
dc.date.available2020-12-08T07:37:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-12-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167561
dc.description.abstractGiriş: Son yıllarda yapılan çalışmalar, davranım bozukluğu yaşayan çocuk ve gençlerin deneyimlerinin heterojen yapısına vurgu yapmaktadır. Bu nedenle, davranış bozukluğunu daha iyi tanımlayabilmek için alt gruplarını inceleyen bir yaklaşımı benimsemek önemlidir. Bu yaklaşımlardan biri, davranım bozukluğu yaşayan çocuk ve gençleri katı-duygusallıktan yoksun kişilik özelliğine sahip olup olmamaya bağlı olarak iki alt grup olarak değerlendirmektir. Bu özelliğe sahip çocukların sosyal-bilişsel becerileri, diğer saldırgan çocuklara göre önemli farklılıklar gösterir. Bu bağlamda, katı-duygusallıktan yoksun kişilik özelliği saldırgan davranışın etiyolojisindeki biyolojik ve psikolojik etmenlerde de, diğer alt gruplara kıyasla, farklılıkların gözlenmesine sebep olabilir. Amaç: Çalışmanın amacı, katı-duygusallıktan yoksun kişilik özelliği ile bağlantılı olan duygusal, bilişsel ve nörolojik farklılıkları inceleyen araştırmaların kapsamlı ve sistematik bir derlemesini sunmak ve araştırma bulgularını gelişimsel psikopatoloji bağlamında değerlendirmektir. Yöntem: Literatür taraması, Web of Science, Pubmed ve PsycInfo veri tabanları kullanılarak yapılmıştır. Kriterlere bağlı kalarak yapılan elemeler sonucunda 52 çalışma mevcut araştırma kapsamında değerlendirmeye alınmıştır. Bulgular: Yapılan çalışmalar, katı-duygusallıktan yoksun kişilik özelliğine sahip çocuk ve gençlerin empati ve pişmanlık hissetmede bozukluk, duygusal tepkisellikten yoksunluk ve kendi çıkarları için başkalarını kullanma eğilimi gösterdiklerini ortaya koymuştur. Ayrıca, bu özellikleri taşıyan çocukların ciddi ve uzun süreli anti-sosyal sonuçlar yaşama riskinin daha fazla olduğu görülmektedir. Bu bulgular bu grubu tanısal sınıflandırma sistemlerinde belirlemenin klinik önemini desteklemektedir. Sonuç: Saldırgan davranış gösteren gençler arasında katı-duygusallıktan yoksun özellikler taşıyanların tespit edilmesi, daha ciddi suç işleme olasılığı olan ve suç işlemede devamlılık gösterecek kişilerin belirlenmesi bakımından faydalı olacaktır. Bu çalışma aynı zamanda davranım bozukluğunun alt grupları için farklı müdahale ve önleme programlarının geliştirilmesinin önemini vurgulamaktadır.
dc.description.abstractBackground: The heterogeneity within children and adolescents with conduct problems has led to a number of subtyping approaches for defining more meaningful subgroups of antisocial youth. One method of subtyping that has gained widespread acceptance is the distinction based on the presence or absence of callous-unemotional (CU) traits. The purpose of this thesis is to provide a systematic review of the available research on CU traits in children and adolescents in order to determine whether the subgroup with CU traits differ on theoretically important characteristics that could suggest different causal processes underlying their behavioral disturbance. Methods: The Web of Science, PubMed, and PsycInfo databases were searched to identify studies investigating CU traits and its social, emotional, and behavioral correlates in children and adolescents (0-18-year-olds). 52 studies were included in the review. Results and Conclusion: There appears to be strong support for the role of CU traits in designating a more severe group of antisocial children who show substantial variations in the emotional and cognitive correlates of their aggressive behaviors. This supports the contention that there may be different causal processes underlying the behavioral disturbance of subgroups of children with conduct problems. Further, children and adolescents with serious conduct problems and elevated CU traits appear to be at risk for more severe and persistent antisocial outcomes, which supports the clinical importance of designating this group in diagnostic classification systems. Recognizing this subgroup highlights the need for interventions that are tailored to the unique emotional, cognitive, and interpersonal styles of different subgroups.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleThe cognitive and affective characteristics of antisocial youth with and without callous-unemotional traits: A systematic review of evidence
dc.title.alternativeKatı-duygusallıktan yoksun kişilik özelliğine sahip olan ve olmayan saldırgan çocuklarda bilişsel ve duygusal beceriler: Bulguların sistematik derlemesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-13
dc.contributor.departmentPsikoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmPersonality disorders
dc.subject.ytmBehavioral disorders
dc.subject.ytmEmpathy
dc.subject.ytmMoral development
dc.subject.ytmCognitive abilities
dc.subject.ytmEmotional skills
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.identifier.yokid10207066
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKOÇ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid517970
dc.description.pages79
dc.publisher.disciplineGelişim Psikolojisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess