Show simple item record

dc.contributor.advisorOkay, Ayla
dc.contributor.authorDoğu Öztürk, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-08T07:33:58Z
dc.date.available2020-12-08T07:33:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/167214
dc.description.abstractSürekli bir değişimin ve rekabetin olduğu günümüz ortamında, kriz yönetimi, hem kurumsal hem de toplumsal boyutu ile önemli bir yönetim alanı durumundadır. Kurum ile çevresi/toplum arasında köprü işlevi gören ve iletişimi yöneten, son derece stratejik konumdaki halkla ilişkilerin de en önemli uygulama alanları arasında yer almaktadır. Kurumsal ve toplumsal yaşamın önemli bir parçası olan krizlerin öncesi, kriz anı ve sonrası tüm aşamalarının etkili yönetilebilmesi için toplumun krizlere yönelik algılamasında ilişkili olduğu unsurların bilinmesi önem taşımaktadır. Bu araştırma kapsamında, halkla ilişkiler ve kriz yönetimi konuları birinci ve ikinci bölümde detaylı şekilde aktarılmıştır. Kriz dönemlerinde etkili bir iletişim yönetimi gerçekleştirebilmek için krizlerin algılanması ile ilişkili unsurların tespit edilmesi amacıyla bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde örnek olay incelemesi yöntemi ile Domuz Gribi Salgını ve Volkswagen kurumunun dizel motorlu araçların egzoz emisyon oranında hile yapmasının yarattığı kriz ele alınmıştır. Krizlerin toplum tarafından algılanmalarındaki farklılıkların, kriz kaynaklarında ve krizin farklı yönlerinde, çeşitli faktörler ile ilişkili olduğunu ortaya koyabilmek amaçlanmıştır. Ele alınan örnek olaylar ile ilgili detaylı bilgi toplayabilmek, ilişkili oldukları faktörleri ve anlamlı farklılık düzeyini ortaya koyabilmek için bir anket çalışması gerçekleştirilmiş, 604 kişinin anket çalışmasına katılımı sağlanmıştır. Anket uygulamasında elde edilen veriler yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, t- test ve varyans analizi ile incelenmiştir. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Araştırmada, örnek olay olarak seçilen krizlerin algılanması ile ilgili anketin etik, yönetim iletişim, itibar ve psikolojik boyutlarda `orta düzeyde` algıladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan anket uygulaması sonucunda kriz türlerindeki ve kaynaklarındaki farklılaşmaya paralel bir şekilde krizlerde etik davranılmasına, yönetim kararlarına, iletişim yönetimine, sahip olunan itibara ve psikolojik boyutlara ilişkin konularda yaş, cinsiyet, medeni hal, çocuk sahibi olmak, eğitim, gelir ve otomobil sahibi olmak faktörlerine bağlı olarak anlamlı farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Meslek ve Domuz gribine yakalanma unsurlarının her iki kriz türünde de anlamlı fark ortaya koymadığı bulgusuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kriz, Halkla İlişkiler, Domuz Gribi, Volkswagen Egzoz Emisyon Krizi, İletişim
dc.description.abstractIn today's constantly changing and competitive environment, crisis management is an important management area with its institutional and social dimension. It is also one of the most important application areas of relations with the people in a highly strategic position, which acts as a bridge between the institution and the environment / community and manages communication. It is important to know the factors that are related to the perception of the crisis of the society in order to effectively manage all stages of crisis, which is an important part of institutional and social life. Within the scope of this research, public relations and crisis management issues are presented in detail in the first and second sections. A study was carried out to determine the elements related to the perception of crises, in order to be able to carry out an effective communication management during crisis periods.In the third part of the study, a case study method was used to deal with the crisis caused by the H1N1 and Volkswagen institution's fraudulent emission rate of diesel engines. It is aimed to show that the differences in the perception of crises by the society are related to various factors in crisis sources and different aspects of the crisis. A survey study with participation of 604 people was conducted in order to collect detailed information about the case studies and to reveal the related factors and the meaningful level of difference. Data obtained in the survey was analyzed by percentage, standard deviation, arithmetic mean, t-test and variance. The level of significance was taken as 0.05. The survey about the perception of selected crises showed the result of `moderate` perception in ethics, management, communication, reputation and psychological dimensions. As a result of the questionnaire survey, the factors related to age, gender, marital status, having children, education, income and automobile ownership are related to the ethical treatment of crises in line with the differentiation of crisis types and resources, management decisions, communication management and reputation and psychological dimensions, were found to be significantly different. It has been found that job and having caught H1N1 factors do not make any significant difference in both types of crises.Keywords: Crisis, Public Relations, Swine Flu, Volkswagen Exhaust Emission Crisis,Communicationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik halkla ilişkiler kapsamında kriz yönetimi: Türkiye`de krizlerin algılanması üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeCrisis management in the context of strategic public relations: A survey on crisis perception in Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-07-05
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmission
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmPublic relations methods
dc.subject.ytmCrisis
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmVolkswagen
dc.identifier.yokid10153707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid465713
dc.description.pages362
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess