Show simple item record

dc.contributor.advisorIlgaz Büyükbaykal, Ayşe Ceyda
dc.contributor.authorYanmiyan, Sema
dc.date.accessioned2020-12-08T07:19:53Z
dc.date.available2020-12-08T07:19:53Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/165997
dc.description.abstractSürekli bir değişimin ve dönüşümün var olduğu bir dünyada hiçbir şey aynı kalmamaktadır. Bu anlamda kapitalizm, tüm dünyada köklü değişimlerin yaşanmasına yol açan önemli gelişmelerden biridir. Kapitalizm, üretim araçlarının özel mülkiyetine ve bunların kâr amacıyla işletilmesine dayanan ekonomik sistemdir. Türkiye, bu sisteme 1980'lerde entegre olmuştur ve büyük ölçekli değişimler yaşamıştır. Türkiye'nin ekonomik yapısında yaşanan değişimler, medyanın sahiplik yapısında da önemli değişimlere neden olmuştur. Medyanın sahiplik yapısında yaşanan köklü değişimler, gündelik hayat pratiklerinin de değişimine yol açmıştır. Yaşanan değişimler sonucunda bir kâr holdingine dönüşen medya, gündelik hayat pratiklerini tüketim olgusu çerçevesinde yeniden inşa etmiştir. Bu çalışmada, medyanın gündelik hayat pratiklerini nasıl değiştirdiği ve dönüştürdüğü gösterilmeye çalışılmaktadır. Anahtar Kelimeler: Gündelik Hayat, Medya, İdeoloji, Moda Gündemleri, Beden Temsilleri, Yeme-İçme Alışkanlıkları, Mekân Kurguları, Kimlik Kurguları, Dekonstrüksiyon.
dc.description.abstractIn the world where there is constant change and transformation, nothing is the same. In this sense, capitalism is one of the important developments that have led to radical changes all over the world. Capitalism is an economic system based on the private ownership of the means of production and their operation for profit. Turkey has integrated in this system in the 1980s and has undergone major scale changes. Changes in the economic structure of Turkey have also caused significant changes in the ownership structure of the media. The radical changes in the ownership of the media have led to the change of everyday life practices. The media transformed into a profit company as a result of the changes, have rebuilt the practices of everyday life within the context of consumption. This study also attempts to show how the media has changed and transformed the practices of everyday life. Keywords: Everyday Life, Media, Ideology, Fashion Agendas, Body Representations, Eating-Drinking Habits, Space Fiction, Identity Fiction, The Deconstruction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.titleMedyanın gündelik hayatı dönüştürmesi, etkileri ve sonuçları
dc.title.alternativeThe transformation of the media into everyday life, its effects and consequences
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-18
dc.contributor.departmentGazetecilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmMedia relations
dc.subject.ytmDaily life
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumption behaviours
dc.subject.ytmSocial representations
dc.subject.ytmIdentity change
dc.subject.ytmDeconstructivism
dc.identifier.yokid10176256
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495758
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess