Show simple item record

dc.contributor.advisorAsil, Hilal
dc.contributor.authorGürbüz, Ayşe Merve
dc.date.accessioned2020-12-08T07:17:27Z
dc.date.available2020-12-08T07:17:27Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-06-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/165795
dc.description.abstractSon birkaç yılda; dünyada, iletişim alanında hızlı değişmeler oldu. Bu değişmelerden biri internet teknolojilerinin bir medya aracı haline dönüşmesidir. Kapsama alanlarının da artmasıyla sosyal medya ve sosyal paylaşım siteleri dönemi başladı. Sosyal paylaşım ağları sayesinde insanlar her konuyla ilgili fikir bildirip, kendi aralarında çok yönlü veri aktarımı sağlayabilmektedir.Sosyal paylaşım siteleri öylesine sevildi ki, asrın insanının günlük rutinlerinden biri haline geldi. Gün geçtikçe daha fazla insana ulaşan internet dünyası, yeni ihtiyaçlar ortaya çıkardı. Tüm bu ihtiyaçlar da, bize yeni bir tür sosyal paylaşım ağı olarak geri döndü.Sosyal medya kullanımının giderek yaygınlaşması ve bir pazarlama ve tutundurma mecrası olarak kullanılmaya başlanması, sosyal medyanın pazarlama ve tüketici davranışları üzerindeki etkisinin belirlenmesi ihtiyacını doğurdu. Bu çalışmada bu ihtiyacı gidermeye yönelik olarak sosyal medyada yapılan paylaşımların tüketicilerin ürün ve marka tercihleri üzerindeki etkileri incelenecektir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Paylaşım Siteleri, Satın Alma Karar Süreci, Sosyal Medya Pazarlaması
dc.description.abstractIn the last few years, there have been rapid changes in the communication field in the world. One of these changes is the conversion of internet technologies into media tool. With the increase in the coverage of using internet, social media and social networking sites period has begun . Thanks to social network, people declare all relevant ideas, to transfer data between them can be very versatile.Social networking sites were so loved and has become one of people's daily routine in our century. Day by day more and more people reaching the internet world and this world has revealed new needs . All these needs turned into a new type of social networking.Due to increase in social media usage and media as a marketing and promotion, the introduction of social media marketing and its impact on consumer behavior gave rise to a need to identify. In this study, in order to fulfill this need, the impact of sharings in social media on consumers product and brand preferences will be examined.Key words: Social Networking Sites, Purchase Decision Process, Social Media Marketingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSatın alma karar sürecinde sosyal paylaşım sitelerinin rolünün incelenmesi
dc.title.alternativeExamining of the purchase decision process on social networking sites
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-07
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmElectronic marketing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmSocial networks
dc.identifier.yokid10149491
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid465756
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess