Hidrojen yakıt hücreleri ve otomotiv sektörü için pem yakıt hücresinin uygulanabilirliğine yönelik analiz
dc.contributor.advisor | Baltacıoğlu, Ertuğrul | |
dc.contributor.advisor | Hameş, Yakup | |
dc.contributor.author | Gürz, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T07:11:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T07:11:19Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-05-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/165286 | |
dc.description.abstract | Bu yüksek lisans çalışmasında temel olarak yakıt hücreli otomobillerin yapısı, teknolojik gelişim süreci, altyapı gereksinimleri, çevreye olan etkisi ile hidrojen ekonomisi incelenmiştir. Yakıt hücresi konusundaki çalışmalar/gelişmeler gözden geçirilerek otomotiv sektöründeki gelinen nokta ve geleceği birlikte ele alınmıştır. Otomotiv sektöründe kullanılmak üzere hidrojenin üretilmesi, dağıtılması ve depolanması ile ilgili mevcut durum ortaya konarak eğilimi etkileyen zorluklar ve konuyla ilgili yaklaşımlar değerlendirilmiştir. Verimliliği en üst düzeye çıkarmak ve toplam sistemin kütlesini ve maliyetini en düşük düzeye indirmek için hidrojen yakıt hücreli araçların enerji depolama sistemleri ve güç devrelerini yönetecek mevcut kontrol stratejileri incelerek uygulanabilir bir kontrol stratejisi önerilmiştir. | |
dc.description.abstract | In this MSc study, mainly the structure of fuel cell cars, technological development process, infrastructure requirements, environmental impact and hydrogen economy are examined. The studies/developments on the subject of fuel cell have been taken into consideration and the point reached in the automotive sector and the future have been handled together. The current situation with regard to the production, distribution, and storage of hydrogen for use in the automotive sector has been assessed the challenges and relevant approaches to the trend. A feasible control strategy has been proposed by reviewing current control strategies that govern energy storage systems and power circuits of hydrogen fuel cell vehicles in order to maximize efficiency and minimize mass and cost of the total system. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Hidrojen yakıt hücreleri ve otomotiv sektörü için pem yakıt hücresinin uygulanabilirliğine yönelik analiz | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-30 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10148951 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSKENDERUN TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 463020 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |