Show simple item record

dc.contributor.advisorNart, Senem
dc.contributor.authorKaplanseren, Serhan
dc.date.accessioned2020-12-08T06:58:26Z
dc.date.available2020-12-08T06:58:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/164004
dc.description.abstractBu araştırmada örgütlerdeki presenteeism sorunu Y kuşağı bağlamında ele alınarak presenteeism, örgütsel iletişim ve psikolojik güçlendirme arasındaki ilişkilerin ortaya konulması, örgütsel iletişim ile psikolojik güçlendirme değişkenlerinin presenteeism üzerindeki etkilerini belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda İstanbul ve Balıkesir ilinde faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan, 304 Y kuşağı üyesinden anket yöntemiyle veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler; frekans, faktör, t-testi, anova testi, korelâsyon ve aracı değişken regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda; bazı demografik değişkenler arasında anlamlı farklılık belirlenirken, presenteeism ile örgütsel iletişim ve psikolojik güçlendirme arasında negatif yönlü anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Ayrıca örgütsel iletişimin, psikolojik güçlendirme ve presenteeism arasındaki ilişkide aracı değişken rolü olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, the presenteeism problem in organizations is discussed in the context of Generation Y, and the relationships between presenteeism, organizational communication and psychological empowerment are aimed to be determined and the effects of organizational communication and psychological empowerment variables on presenteeism are aimed. For this purpose, data were obtained from 304 Y generation members working in five star hotel enterprises operating in Istanbul and Balıkesir. The data obtained; frequency, factor, t-test, anova test, correlation and mediator variable regression analysis. As a result of the research; while significant differences were determined between some demographic variables, negative relationships between presenteeism and organizational communication and psychological empowerment were determined. In addition, it was determined that organizational communication has mediating variable role in the relationship between psychological empowerment and presenteeism.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütlerde presenteeism sorunu ile örgütsel iletişim ve psikolojik güçlendirme arasındaki ilişkinin Y kuşağı bağlamında araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between presenteeism problem in organizations and organizational communication and psychological empowerment in the context of Y generation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-21
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPresenteeism
dc.subject.ytmOrganizations
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmPsycholojical empowerment
dc.subject.ytmGenerations
dc.subject.ytmGeneration Y
dc.identifier.yokid10253513
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid554707
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess