Yeni liman inşasında liman yeri belirleme süreci: Kapıdağ örneği
dc.contributor.advisor | Kızılgöl, Ömür | |
dc.contributor.author | Erdönmez, Emin Serkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-08T06:56:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-08T06:56:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/163820 | |
dc.description.abstract | İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra savaşın getirdiği yıkımı gören milletler bir yandan yaralarını sarmaya çalışırken bir yandan da karşılıklı ilişkilerini güçlendirmeye başladılar. Büyüyen ticaret hacmi ve ağı neticesinde yüklerin bir yerden başka bir yere ekonomik şekilde ulaştırmanın yollarını aradılar. Özellikle 1980'li yıllardan itibaren Çin'in kapitalist ekonomiye açılması ile Çin önderliğinde Asya ekonomisi yükselişe geçmiştir. Birim maliyetlerinin düşük olması nedeni ile deniz yolu taşımacılığı gelişmeye başlamıştır.Deniz yolu taşımacılığının önem kazanması ile bütün ihtiyaçlara cevap verebilecek limanlar inşa edilmeye başlandı. Bu aşamada liman altyapı kurulumunun maliyetli olmasından kaynaklı olarak yatırım planlamaları ön plana çıkmıştır. Çünkü gelişigüzel, günlük ihtiyaçlara hitap eden fakat büyük maliyetlerle hayata geçirilen limanların bir süre sonra atıl durumda kaldığı görülmüştür. Bundan mütevellit, liman planlama ve inşa aşamalarının önemi ortaya çıkmıştır. İyi bir liman planlaması teknik, ekonomik, sosyolojik ve çevresel aktörlerin bir arada olduğu çok disiplinli bir çalışmanın ürünü olmalıdır. Bu aktörler liman planlamasına etki eden faktörleri coğrafi ve beşeri ile hidrografik olarak iki grup altında analiz ederler.Bu çalışmanın amacı Kapıdağ Yarımadası'nda ihtiyaç duyulan liman yeri için yer belirleme sürecini incelemektir. Bu maksatla ilk olarak denizciliğin ve deniz yolu taşımacılığının önemi ortaya konmuş ve konu ile ilgili yasal mevzuat incelenmiştir. Daha sonra liman inşasına etki eden faktörler literatür taraması ile tespit edilmiş ve detaylı olarak analiz edilmiştir. En son olarak Kapıdağ civarında yapılması istenen liman için bölgede söz sahibi kişilerle nitel veri toplama tekniklerinden biri olan görüşme tekniği uygulanarak beşeri faktör çıktıları ortaya konmuştur. Sonuç olarak altyapı çalışmalarının tamamlanması şartıyla İlhanköy civarında yeni liman inşasının uygun olacağı değerlendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | After the Second World War, the nations saw the destruction of the war and started to strengthen their relations while trying to wrap their wounds. As a result of the growing trade volume and network, they sought to find ways of delivering goods from one place to another. As a result, maritime transport has begun to develop. Particularly with the opening of China to the capitalist economy since the 1980s, the Asian economy under the leadership of China began to rise. Due to the low unit costs, maritime transport has started to develop.With the importance of maritime transport, ports that can meet all needs started to be constructed. At this stage, investment planning came into prominence due to the cost of port infrastructure installation. Because it was seen that the ports, which were haphazardly addressing the daily needs but implemented with great costs, remained idle after a while.As a result the importance of the planned port design and construction phases has emerged. A good port design should be the product of a multidisciplinary study of technical, economic, sociological and environmental actors. These actors analyze the factors affecting the port design under two groups, humanities and geo-hydrographic.The aim of this study is to investigate the location of the required port location on the Kapıdağ Peninsula. For this purpose, the importance of maritime and maritime transport was firstly identified and the relevant legal regulations were examined. Then the factors affecting port design were determined by literature review and analyzed in detail. Finally, for the port to be built around Kapıdağ, interview, as one of the qualitative data collection techniques, was conducted with the people in the region and human factor outputs were revealed. As a result, it has been evaluated that the construction of a new port in the vicinity of İlhanköy will be appropriate provided that the infrastructure works are completed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Denizcilik | tr_TR |
dc.subject | Marine | en_US |
dc.title | Yeni liman inşasında liman yeri belirleme süreci: Kapıdağ örneği | |
dc.title.alternative | Determinating port location in the new port building process: Case of Kapidağ | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-23 | |
dc.contributor.department | Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10281769 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BANDIRMA ONYEDİ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 574204 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |