Mekanik pülverizatörlerde kullanılan konik ve yelpaze hüzmeli memelerde dağılım ve pülverizasyon karakteristikleri üzerinde bir araştırma
dc.contributor.author | Zeren, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T16:48:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T16:48:15Z | |
dc.date.submitted | 1974 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/162669 | |
dc.description.abstract | -79 - 11-En yüksek homojenime %86 ile KHM memesinde, en düşük homojenite ise %52 ile /iMl6 memesinde saptanmıştır. Genellikle konik huzmeli ve yarıklı memelerde saptanan homojenite katsayıları aynalı memelerinkinden daha yüksektir. Pülverizasyonün homojenitesi iyileştikçe ortalama çapların değeri `birbirine yaklaşmaktadır. 12 Pülverizasyon alanı içinde seçilen örnekleme bölgelerinde küçük çaplı damlalar meme ekseninin rastladığı bölgede sayıca fazla ve d / çapı düşük değerde, v/ s çevreye doğru yaklaştıkça d / çapları artmakta ve damla sayısı azalmaktadır. Konik v / s ve yelpaze huzmeli memelerde alan içinde en yüksek homojenite çevrede saptanmıştır»-78 - 2-Konik huzmeli memelerde, tek meme için dağılım basınç arttıkça yeknesaklık¬ tan uzaklaşmaktadır 3-Yelpaze huzmeli memelerde, tek meme dağılımı basınç artışından fazla etkilenmektedir. 3u tip memelerde tek meme dağılımı daha çok yüksek yeknesaklık katsayıları vermektedir. 4-Yükseklik artışı t«k meme dağılımında konik huzmeli memelerde olumsuz, yelpaze memelerde olumlu etki yapmaktadır Yüksekliğin artışı yelpaze huzmeli memelerde daha iyi bir dağılım sağlamaktadır, 5-Uygulamadaki optimum basınç ve yükseklik şartlarında konik huzmeli memelerden KEM4, yarıklı memelerden YM11 ve YM12, aynalı memelerden ise M17 memesi tek meme için yüksek yeknesaklık katsayısı veren memelerdir. Buna karşılık tek meme dağılımında KEM2, YM14 ve AM16 memeleri en düşük yeknesak dağılım katsayıları vermektedir. T) 6-L =s -- aralığında basıncın artması konik huzmeli memelerde dağılım yeknesaklığını azaltmakta, buna karşılık özellikle yarıklı memelerde daha iyi dağılımlar elde edilmektedir 7-Meme aralığının L =» -^- değerini alması bütün memelerde dağılımın yeknesak olmamasına yol açmaktadır. Aralığın artışı konik huzmeli meme dağılımı daha çok etkilemektedir. 8-Bütün aralıklar için konik huzmeli memelerde 10-20 kgf/cm, yelpaze huzmelerde 3-4 kgf/cm basınçlarda yüksek yeknesaklıkta dağılımlar elde edilmektedir 9-Yüksekliğin artması ile özellikle konik huzmeli memelerde yeknesak dağılım değerleri azalmaktadır. B/2 meme aralığı her meme tipinde daha yüksek yeknesaklıkta dağılımlar verebilmektedir. 10- Pülverizasyonu meydana getiren damlaların pülverizasyon içinde boyut sal dağılımı yönünden en ince pülverizasyon KHM4 memesinde, en kaba yapılı pülverizasyon ise YI-I10 memesinde sağlanmıştır. Genel olarak ince pülverizasyonlar konik huzmeli, orta ve kaba yapılı pülverizasyonlar ise yelpaze huzmeli memelerde elde edilmiştir İşletme basıncı yanında, türbülans odası ve helisel kanal ölçülerinin.de pülverizasyonün büyümesi `üzerinde önemli etkisi vardır-79 - 11-En yüksek homojenime %86 ile KHM memesinde, en düşük homojenite ise %52 ile /iMl6 memesinde saptanmıştır. Genellikle konik huzmeli ve yarıklı memelerde saptanan homojenite katsayıları aynalı memelerinkinden daha yüksektir. Pülverizasyonün homojenitesi iyileştikçe ortalama çapların değeri `birbirine yaklaşmaktadır. 12-Pülverizasyon alanı içinde seçilen örnekleme bölgelerinde küçük çaplı damlalar meme ekseninin rastladığı bölgede sayıca fazla ve d / çapı düşük değerde, v/ s çevreye doğru yaklaştıkça d / çapları artmakta ve damla sayısı azalmaktadır. Konik v / s ve yelpaze huzmeli memelerde alan içinde en yüksek homojenite çevrede saptanmıştır | |
dc.description.abstract | - 8ü - R E S ü M E ü;v':tg âtuue a f ait l'objet d `'-arı 3xam@n approfondi sur leş facteurs qui influent sur la repartition et leş caract3ristiques de la pulvarisation deş buses â turbulence et âventalU Elle itudie ensuite, la technologie deş parties constitutives deş principeaux types de `busos â pression de liquide. Gömme matariels d'âtude on a choisi 9 buses â turbulonoo, 6 buses â fente et 2 buses â miroir qui ont vâti fabriquoes par deş constructcurs Turcs et otrangers» L'Usinago de l'orifiçe de la pastille, dahilice et du filtre de la productiorı indigöno n'a pas üne gualitJ suffisantG, Un döfaut d'usinage de l'orifice, le jcu do la pastille dans l'acrou de `buse, la raalisation de l'holico â canal tangentiol ont un o influcnoe sur la repartition et leş caractoristiques de la pulvorisation^ La mathodo consiste â. otudier la ropartition deş buses individuelles â l * aide d'un banc â profiljs on faisant varier sjpardmont la pression et la hauteur. On a oxporiınent6es loş buses Sı turbulonce dont loş pr6ssions de servioo changent. 2 de 5 & 30 kgf/cm a 9 ochJlons» et leş buses â jventail dont leş pressions de o service sont â Ö 'ichoions do 0S5 â, 6 kgf/cm » Prenant en oonsidoration leş largours.D traitoes (B) do üiıaquo buse on a ohoisî trois icartemont suivant: L = --, 2B^P1 2 L = -r-`:- L^ --..-**?..`-» ` Dans lo 'but do dit jrmîner l'interval optimal donnant üne 2 3 ` j 4 rûpartıtion acceptablo de la pulvirisation on a dotermin>3 loş coefficients de la variation (CV) do ohaque repartition â 9 hauteurs de rampe qui varicnt ontre 20 cm et 90 ora» La qualito de la repartition est caract^risoe par un oooffioient YK: YK = (l - CV) s 100 Pour l*analyso dimünsioıınGllo deş populations de gouttes deş pulvorisations de diffjrontos buses, loş gouttos sont rcoeuillies sur üne couche de vaseline et apres l*jxposition â la palv-risatiorı loş gouttos sont rocouvertes par üne deuxi6me couche de parafine iiquıie- Lvrma,l,</-so est offectuSo par mosure dirccte sur la oarte- 81 - photographique avoc deş rapports dfagrandissoment l in-Saire a 15/1` Bnsuitc on a calculo loş diamotres moyens d, d, d / et lü coefficieııt do l'horao jjnaitvS cui A v v/s caract-jrisont la finesse et la qualit;S de la pulvdrisation. Leş rjsultats obtenus de cc travail peuvent so rostımer comme süit f 1-loş cojfficients do djbit deş buses a oventail ont deş valeurs suporiouros aux autres types de buscso Parce que la transforraation ele l'onergio dans la buse a uventail peut se roaliser avec lo rainiın-urn de perte de charge.-, 2-leş contröles de r5partition deş buses individuolles ont montrj que la ropartition est moins bonne d5s que la pression augmontOo 3-l'augmentation de la pression de service deş buses â eventail nva pas influoncâ considSrablemont sur la ropartition et on pout obtcnir deş coefficients de variations a deş valeurs supjrieures avec ces types de buses» 4-La râpartition deş buses a oventail s'anrjlioro lorsque la pression de service augmcnte et la rJpartition devient moins bonne pour leş buses a turbulence» 5-A deş pressions et hautours courrement utilisöes on pratique, leş buses KHM4, YM11 et AMİT donnent leş râpartitions plus uniformos que leş autres buses* Tandis que leş buses ICHM2, YM14 et AMİT ont deş ropartitions moins bonnes;, B 6-L'augmentation de la pression de service â 15 car t emen t L., = «r-« rend mauvaise la ropartition deş buses â turbulonce et agit en sens inverse pour leş buses â. -»vantail. 2B 7~ A l'5cartement L «leş râpartitions de toutes loş buses ont terıuanco a devenir mauvaises» 8- On peut doterminer leş ropartitions acceptables a chaque.'icartemcnt avec 2 dos pressions allant de 10 a 20 kgf/cm pour deş buses a turbuleııcc ot de 3 a o 4 kgf/cm pour deş buses a jventail» 9-- L'augmentation da la hautour n*a pas influcnc- sur la rjpartition â B l'jcar tement L = -~~ » JL£^.- 82 - 10-On a obtonu la pulvorisation la plus fino avec la buse KHM4 et la plus grossiere avoc la `buse `YM10. Sn gonSral la pulvorisation fine peut Stre obtenu avoo leş buses â turbulence ot la pulvarisation grossiere ot m6diocre avec leş buses & ovontail. A cot3 do la pression de service, la dimonsion de la chambre de turbulonce et d'halice sont officaces sur la ftnosse de la pulvörisation. 11-On a determina le plus grand coefficient de l'homogonoitS S. la pulvârisation de la buse KHM? (^86) et le plus petit â la pulvjrisation de la buse AM16 G«52). Sn gondral leş coefficients de l'homogdnaite deş buses a turbuleııco et â fente ont deş valeurs plus grandes que ceux deş buses b. miroir» D5s que 1'horaog.SnjitS s'amSliore leş diametres moyens gagnent â, peu pres leş momes valeurs» 12-Leş petitos gouttes sont accumuloes au centre de la surface traitjo sous la buse et leur diametre d / a üne petite valeur- Tandis au'au bord de la surface v/s traitoe le diametre d / a üne tendance a l'augmontation* v^s | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ziraat | tr_TR |
dc.subject | Agriculture | en_US |
dc.title | Mekanik pülverizatörlerde kullanılan konik ve yelpaze hüzmeli memelerde dağılım ve pülverizasyon karakteristikleri üzerinde bir araştırma | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 196917 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 173503 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |