Kazancı-Gümüşova otoyolu 1.kısmının mühendislik jeolojisi
dc.contributor.advisor | Gözübol, Ali Malik | |
dc.contributor.author | Zarif, İbrahim Halil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T16:33:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T16:33:35Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/162092 | |
dc.description.abstract | KAZANCI - GÜMÜŞOVA OTOYOLU I. KISMIN MÜHENDİSLİK JEOLOJİSİ ÖZ : Bu çalışma. Kazancı - Gümüşova otoyolu. Kazancı - Beyköy arasındaki otoyol dolgu yükünün, yüksek su içeriğine sahip alüvyon seminde oluşturduğu konsolidasyon miktarları ve dolgunun şev stabilitesi incelemesini kapsamaktadır. inceleme alanını oluşturan Kuaterner yaşlı Alüvyonun doğusunda Tersiyer yaşlı örencik formasyonu bulunmaktadır, örencik formasyonu karasal çökellerden meydana gelmiştir ve şiltler, killi şiltler, siltli killer, kumlar ve çakıllar içermektedir. Alüvyon örencik formasyonun üzerine uyumlu olarak gelmektedir. Kazancı - Gümüşova otoyolunun birinci kısmında alüvyonun 60 m. den derine indiği sondajlar sonucunda gözlemlenmiştir. Alüvyonun indeks ve mekanik özelliklerinin değişimi çalışma alanı boyunca belirlenmiştir. Bu özelliklerden konsolidasyon bölgesinin mühendislik özellikleri çıkartılmıştır. Deneylerle belirlenen fiziksel parametreler birlikte de ğerlendirilerek inceleme sahası dört bölüm'e ayrılmıştır. Düşük aktivite ve şişme potansiyeline sahip alüvyon saha' da konsalidasyon ve şev stabilitesi hesaplamaları dört bölüm için yapılmıştır. Alüvyon sahada otoyol ekseni boyunca % 9.35-12.46 arasında konsalide olacağı hesaplanlanmıştır. Bishop, Janbu ve Fellinius yöntemleri kullanılarak yapılan şev stabilite analizlerinde güvenlik sayısının 2.334 ile 4.355 arasında değiştiği belirlenmiştir. Otoyol güzergahının Kuzey Anadolu Fay sistemine yakın olması ne deniyle deprem etkisi şev stabilite analizlerinde dikkate alınarak da hesaplamalar yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT -The slope of this study is to find out the cousoli- dation rate accured with in the higly ^saturated alluvial soils due to embankment load in the area between Kazancı-Beyköy and also to analyse the stability of the embankment slops. The geological units in the research area are Quater nary aged alluvial deposits and Tertiary aged Örencik forma- tion which is at the east side of the alluvial deposits. Ören cik formation consists of terrestrial deposists such as silts, clayey silts, silty clay, sand and gravel. The alluvium over lays the Örencik formation in a concordan manner. From the bore holes, it is clear that the thickness of the alluvium is more than 60 meters, in the area between Kazancx and Beyköy ludex and physicalproperties of the allu vium have been determined to understand the geological engi neering characteristics of the consolidation area. The study area has low activity and swelling potantial and it has been divided in 4 sections based on the interpra- tation of the geotecnical parameters which were determined from the loboratory tests. Calculations for the slop stabilty and consolidation properties were seporetely carried out for the sextions. According to these calculations, the alluvium along the motorway alignment is going to be consolidated bet ween 9.35 and 12.46 parcentages. The saftey factors of the slops determined by using bishop, Jambu and Fellinius methods are between 2.334 and 4. 355. On the other hand, ouing to closeness of the North Ana tolian Fault System to the study area, during the stability analysis earth quacke affect is also considered. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Jeoloji Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Geological Engineering | en_US |
dc.title | Kazancı-Gümüşova otoyolu 1.kısmının mühendislik jeolojisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Engineering geology | |
dc.subject.ytm | Sakarya-Akyazı-Kazancı | |
dc.subject.ytm | Slope stability | |
dc.subject.ytm | Motorways | |
dc.subject.ytm | Sakarya-Hendek-Beyköy | |
dc.identifier.yokid | 17701 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 17701 | |
dc.description.pages | 159 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |