Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdönmez, Metin
dc.contributor.authorÖzyürek, Ercan
dc.date.accessioned2020-12-07T16:21:39Z
dc.date.available2020-12-07T16:21:39Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/161491
dc.description.abstract69 ÖZET Çalışmanın birinci bölümünde halkla ilişkiler ile ilgili genel bilgilere yer verilerek `Ormancılık'ta Halkla İlişkiler`in daha iyi şekilde anlaşılırlığını sağlamaya çalışılmıştır. Bir kuruluşun faaliyet alanına giren kitlelerle iyi ilişkiler kurması ve onların güven ve desteğini kazanması başarılı olmasında önemli bir et kendir. Bu bakımdan gerek kamu gerekse özel kuruluşlar `halkla ilişkiler alanın da yoğun çaba harcamaktadırlar. Orman Genel Müdürlüğü'de bu çalışmalara başlayan ilk devlet kuruluşlarındandır. Ormancılık, halkın çeşitli orman ürün ve hizmetlerine olan gereksinmelerini düzenli ve sürekli bir biçimde karşılamak amacıyla yapılan çalışmaların tümü dür. Ormancılık çalışmalarında karşılaşılan genel nitelikteki sorunların başında ise, halkın ormanlar ve ormancılık çalışmaları karşısındaki olumsuz tutum ve davranışları gelmektedir. Bu bakımdan, ormanların çeşitli faydalarının, çeşitli ormancılık çalışmalarının ve ormanlardan çok yönlü yararlanma çalışmalarının halka anlatılması ve bu konuda onların bilinçlenmelerini sağlamak gerekmektedir. Orman idaresinin bu çalışmaları yaparken ilişki içinde olduğu kitleler de çok değişik niteliktedir. Bunlar; a) Orman içi ve bitişiğinde yaşayan köylüler, b) Orman ürünleri ticareti ve endüstrisi ile uğraşan kişi ve kuruluşlar,70 c) Ormancılık ile ilgili dernekler, d) Ormancılık mevzuatının hazırlanması, ormancılık etkinliklerinin plan laması ve finansmanı ile ilgili kamu kuruluşları, e) Televizyon ve basın kuruluşları ve muhabirleri. Bunlara yönelik yapılacak bir halkla ilişkiler çalışması da değişik boyutlar da olacaktır. Orman idaresinde bu çalışmaları yapabilecek düzeyde halkla ilişki - lerbirimi bulunmamaktadır. Bu çalışmalar O.G.M'de Eğitim Dairesi'ne bağlı `Yayın ve tamtım Şubesfnce yapılmaya çalışılmaktadır. Bu birimin örgüt şema sında üst kısımlarda bulunmaması, örgüt içi yapısının bozuk ve taşra örgüt ağı nın olmaması v. b nedenlerle çalışmalarım tam olarak sürdürememektedir. Bu bakımdan; örgüt şemasında üst yöneticiye bağlı yeni bir halkla ilişkiler birimi kurulmalı ve taşrada bunun kolları.oluşturulmalıdır.
dc.description.abstract71 SUMMARY In the first part of the study it is tried to ensure the better comprehensibility of `Public relation in Forestry` giving place to the general informations about public relations. It is an important factor to be succesufull for an establishment to found good relations with the mass in it's activity field and to obtein their support and trust. For this reason, the public utulities as well as private sector spend a big effort in Public relations field. The General Directory of Forestry is one of the public establishments who introduced in these workings. The Forestry is the entire works to be made in order to meet regularly and cantinously the necessities of the people for the rest general products and services. One of the main problems encountered in the. forestry workings is the negative behaviorus of the people in regared to the forest and forestry workings. For this reason, it is necessary to tell and to render conscious the people about about the various benefits of the forest, forestry workings, and multi-uses of the forest. The forestry administration is in contact with many kinds of people while performing those workings. These are: a) The villagers who are living in the forest or in the edge öf it. b) People and companies who are performing forestry products trade and industry.72 c) Assaciations related with Forestry. d) Fublic establishment concerned with the preparation of the forestry dispositions, planning of the forestry activities and its financing. e) Television and press A Public Relations study directed to the above mentioned peoplewill be in the different dimensions. A Public relations unit able to perform these studies is not available in the Forestry Administration. These studies are tried to be made by the `Deparment of Publication and Promotion` dependent on `Training Office` in the General Directory of Forestry. As the unit is not on the top positions of the organization diagram, it's internal structure is not very good and a province organization network is not present, the unit is not able to carry out efficiently it's studies. For this reason, a new public relations unit dependent to top manager must b'e founded and branches of the same must be constituted in the provinces.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectOrmancılık ve Orman Mühendisliğitr_TR
dc.subjectForestry and Forest Engineeringen_US
dc.titleOrmancılıkta halkla ilişkiler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmForest economics
dc.subject.ytmForestry
dc.subject.ytmPublic relations
dc.identifier.yokid28783
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid28783
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess