Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdakul, Oğuz
dc.contributor.authorÇakir, Serpil
dc.date.accessioned2020-12-07T16:19:21Z
dc.date.available2020-12-07T16:19:21Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/161372
dc.description.abstract07. m Bu araştırmada Samsun ili ve çevresi tutun işletmelerinin ekonomik yapısı, işletme faaliyet sonuçları, pazarlama yapısı ve üreticilerin tütün pazarlamacında karşılaş tıkları sorunlar i no e 1 ot imiş t i r. Araştırma sonucunda incelenen tütün işletmelerinde aktif sermayenin önemli bir bölümünü %BG.13) ciltlik sermayesi oluştururken, işletme sermayesinin payı oldukça düşük %13.B7) bulunmuştur. incelenen işletmelerde ortalama işletme masrafının %61.70'ini aile işgücü ücret karşılığı oluşturmaktad ir. Araştırma alanındaki işletmelerin 1/8 ü ürettiği tütünü tüccara satarken, 2/3 'ü de ürününü Tekel 'e satmaktadır. Iıvelenen işletmelerde üretilen toplam tutun miktarının ise, %49.41'ini tüccar, %50.59'ıınu Tekelcin aldığı belirlenmiştir. Tüccar genellikle kaliteli tütünü tercih etmektedir. Pazarlamada, fiyat yoluyla tütün üretiminin desteklenmesinin enflasyon nedeniyle önemini yitirmekte oldu A`.saptanmıştır.
dc.description.abstractrv ABSTRACT In this research» the economic structure» the result of farm activities» the structure of marketing and the problems faced by the tobacco producers in Samsun province and its surroundings have been investigated. As a result of this investigation, i t has been found that fixed- capital constitute a significant part of the total assets (86.13 '/.) of the tobacco farms»whereas the share of the tenant's capital is relatively low. On the farms the cost for family labour constituted 61.70 `/. of the total costs. One third of the farms sold their tobacco to merchants» whereas Turkish State monopoly (TEKEL). It has also been found that 49.41 V. of the tobacco produced by these farms was purchased by merchants, and 50.59 `/. by TEKEL. Merchants generally prefer high quality tobacco. It has been found that» subsidization of tobacco prices in marketing has been losing it's importance due to high inflation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleSamsun ili ve çevresi tütün işletmelerinin ekonomik analizi ve pazarlama sorunları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmSamsun
dc.subject.ytmAgricultural economy
dc.subject.ytmEconomic analysis
dc.subject.ytmTobacco
dc.identifier.yokid7265
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid7265
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess