Show simple item record

dc.contributor.advisorYurdakul, Oğuz
dc.contributor.authorÖren, M.Necat
dc.date.accessioned2020-12-07T16:18:53Z
dc.date.available2020-12-07T16:18:53Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/161357
dc.description.abstractIll ÖZ Bu çalışmada GAP alanında halen en fazla ekiliş alam bulan tahıl ve baklagillerin mevcut üretim- pazarlama yapısı ile sulu tarıma geçilmesiyle söz konusu ürünler üretiminde meydana gelebilecek gelişmelerin dışsatım üzerine olası etkileri incelenmiştir. Araştırma sonucunda; GAP yatırımlarının gerçekleşmesiyle tahıllarda bir miktar üretim artışı sağlanabileceği ancak bu artışın dikkate değer bir dışsatım potansiyeli yaratmayı p sadece üretim-tüketim dengesindeki açığı kapatabilecek miktarlarda olacağı anlaşılmıştır. Baklagillerden mercimek ve nohutta ise gerek ekiliş gerekse üretim bakımından meydana gelecek gelişmeler, dışsatımı olumsuz yönde etkileyebilecek boyutlarda olacaktır. Bölgede, tahıl ve baklagillerin pazarlanması aşamasında da özellikle üreticilerin ürünü satın alan kişi ve kuruluşlar karşısındaki güçsüzlüğü ve bölgede bu tür olumsuzlukları gidermek amacıyla faaliyet gösteren kuruluşların yetersiz hizmeti gibi bir takım sorunlarla karşılaşılmıştır.
dc.description.abstractIV ABSTRACT At present, cereals and pulses are the most important crops in terms of area cultivated in the Southeast Anatolian Project area. In this study the existing production and marketing structure and possible effects of production of these crops on foreign trade after irrigation have been investigated. As a result, it has been found that some increase will be provided in the cereal production after the implementation of the Southeast Anatolian Project. However this increase will meet the deficiency in the balance of production-comsumtion of cereals and it will not be able to create a remarkable export potential. The area and the production of lentils and chickpea is expected to fall that will have a negative effect on foreign trade. Cereal and pulse producers in the GAP area have some important marketing problems such as weakness against the buyers and inadequate services of the government institutions which are responsible for regulating cereal and pulse markets.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectZiraattr_TR
dc.subjectAgricultureen_US
dc.titleGAP alanında tahıl ve baklagil üretim pazarlama yapısı ve geliştirilmesi olanakları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarım Ekonomisi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSoutheastern Anatolian Project
dc.subject.ytmAgricultural economy
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmCereals
dc.subject.ytmLeguminosae
dc.identifier.yokid8283
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8283
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess