Çaydurt-Gerede (Bolu) arası otoyol güzergahının stabilite incelemesi
dc.contributor.advisor | Gözübol, A. Malik | |
dc.contributor.author | Ören, İlker | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T16:16:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T16:16:59Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/161252 | |
dc.description.abstract | ÖZ Bu çalışma, Gümüşova Gerede otoyol projesinin 4. kısmını oluşturan Çaydurt - Yeniçağa arasının jeoloji ve mühendislik jeolojisini içermektedir. Çalışma amacına uygun olarak, 1/25.000 ölçekli G27b4, G27b3, G28a4, G27c1, G27c2, G28d1 paftalarında yapılmıştır. Çalışma alanında; formasyon aşamasıda kaya strotigrafi birimleri ayırtlanmış ve bölgenin jeoloji haritası çıkarılmıştır. Formasyonlar tanımlanırken, otokton birlikler ve allokton birlikler ayırtlanmış ve konu içerisinde anlatılmıştır. Otokton birlikler; Alüvyon, Yamaç molozu ve birikinti yelpazeleri, Traverten, Kızılcahamam Volkanitleri Ciciler formasyonu, Gölpazarı Gurubu, Allokton birlikleri, Mengen karmaşığı, Soğukçam kireçtaşı, İnceleme alanının jeolojisinde K.A.F. sistemi etkin rol oynamıştır. K.A.F. sistemi incelemenin en önemli yapısal unsurudur. Bu aktif fay sistemi, bölgenin tektonik aktivitesinin, stabilitesinin önemini arttırmakta ve bölgede depremseiliği ön plana çıkarmaktadır. Depremsellik konu içinde incelenmiş inceleme alanı ve yakın çevresinin deprem haritası ile depremlerin magnitut değerleri sunulmuştur. Çalışmanın amacı; 20 km'lik otoyol güzergahının mühendislik jeolojisini incelenmesi ve güzergah üzerinde oluşan kitle hareketlerinin tanımlanıp, stabilite koşullarının incelenmesidir. Konu içerisinde, güzergah üzerindekisondaj ve araştırma çukurları yardımıyla, ayırtlanan birimlerin jeoteknik özelikleri belirtilmiş, oluşan kitle hareketleri tanımlanıp nedenleri belirtilmiştir. Heyelanlı sahalarda duraylığın sağlanması için gerekli çalışmalar konu içinde anlatılmıştır. Heyelanların önlenmesinde ve duraylığın sağlanmasında uygulanan kazıklı perde sistemi ve kazıkların çalışma sistemi incelenmiş ve sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This study contains the engineering geology studies of the fourth part of the Gümüşova-Gerede transit motorway between Çaydurt and Yeniçağa The geology of the study area has been studied using the 1/25.000 scaled G27b4, G27b3, G28-a4, G27c1, G27c2, G28 d1 maps and the following units have been shown on the 1/25.000 scaled geological map. Study area made up of autochtoncus units and allochtonous units, have been explained inthe text. Autochtoncus Units; Aluvion, Ruble stonehill and accumulated cone, Travert, Kızılcahamam Volcanites, Ciciler Formation, allochtonous Units; Mengen composite, Soukçak limestone, The identified units have been explained in the text in detail. The N.A.F. system has been very effective for the formation of study area and for its geological characteristic. The N.A.F. system is the most important structural factor in the study. This active fault is very effective in the tectonic activities of the region and it brings out the earth-quake in the first place. The earthquake issue has been studied and its relation with the fault system has been stated. The main aim of this study is to study the engineering geology of about 20 kms part of transit motorway project, in this respect, the geotechnicproperties along the motorway have been identified by using the soil inves tigations. The geological properties of the materials used in the construction of highway have also been studied. The stability of the observed massive movements along the motorway has been mapped by identifying the formation conditions. The studies to provide the stability of the mass have also been stated. The piling systems, which can be used to prevent the movements of the mass, have been explained in the text. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Jeoloji Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Geological Engineering | en_US |
dc.title | Çaydurt-Gerede (Bolu) arası otoyol güzergahının stabilite incelemesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Stability | |
dc.subject.ytm | Motorways | |
dc.subject.ytm | Bolu-Çaydurt-Yeniçağa | |
dc.identifier.yokid | 29754 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 29754 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |