Dingil yüklerinin karayolu üstyapısının projelendirilmesine etkisinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Sümer, Mete | |
dc.contributor.author | Coşgun, Turgay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T16:10:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T16:10:33Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/160940 | |
dc.description.abstract | Öz Dingil yüklerinin Karayolu Üstyapısının Projelendirilmesine Etkisinin Değerlendirilmesi Ulaştırma projelerinde yatırım miktarının büyük olması ve inşa maliyetlerinin her geçen gün artması projelendirmeye verilen önemi arttırmıştır. İyi bir projelendirme ise parametrelerin doğru seçilmesine ve hesaplanmasına bağlıdır. Bu çalışmada esnek üstyapıların AASHO yöntemi ve tabakalı hesab yöntemi ile projelendirilmesi yapıldı. Dingil yüklerinin etkisi yöntemler içerisinde detaylı bir şekilde incelendi. Sonuçta dingil yüklerinin her iki yöntemde de önemli bir projelendirme parametresi olduğu ve dingil yükü artışının tabaka kalınlıklarının artışına neden olacağı gibi ülke ekonomisine kadar uzanan birçok etkilerinin olduğu tespit edildi. | |
dc.description.abstract | VII ABSTRACT Evaluation of Influence of Axle Loads on Design of Highway Pavements Consideration of design has started to gain greater importance due to increasing cost in construction activities which necessitates large sums of capital to be invested. On the other hand success of design depends on the choice of correct parameters and on the accuracy of calculations. In this study, flexible pavements are designed by the metod of AASHO and by the motod of layered systems which considers a realistic stress distribution. The influence of axle loads on the strength of pavements is analyzed in both applications. The results of the applications of both methods indicate that axle loads appear to be an important criterion and calculated pavement thickneses are found to increase in relation to the incerase in axle loads. Numerous other factors including economics of nation are also affected by axle loads and the analysis made in this study covers these aspects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Dingil yüklerinin karayolu üstyapısının projelendirilmesine etkisinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of influence of axle loads on design of highway pawements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Axle load | |
dc.subject.ytm | Pavement projecting | |
dc.subject.ytm | Highways | |
dc.identifier.yokid | 34542 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 34542 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |