J.S. Bach, 24 prelud Füg`ün karşılaştırmalı araştırması ve yorumlanması
dc.contributor.advisor | Alton, Tuvana | |
dc.contributor.author | Atal, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T16:08:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T16:08:53Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/160853 | |
dc.description.abstract | III öz J. S. BACH, 24 PRELÜD FÜGNÜN KARŞILAŞTIRMALI ARAŞTIRMASI VE YORUMLANMASI J. S. Bactfın `İyi ayarlanmış klavye için 48 Prelüd Füg` (48 Prâludien und Fugen für das Vfohltemperierte KLavier) adlı eseri, klasik müzik repertuarında kontrpuan sanatının doruğu olarak kabul edilmiş bir başyapıttır. `Sanatta Yeterlik` çalışmamın özünü bu Erelüd Fügxlerden ilk yirmidördü üzerine iki aşamalı olarak yaptığım geniş kapsamlı araştırmalar oluşturmaktadır. 1. aşamada (ki bu aynı zamanda 2. aşamanın oluşumu için de çok gerekliydi), her parçayı, katpozisyonal, karakter, içerik ve yapısal açılardan, seçtiğim ilk 24 Prelüd Füg başta olmak üzere Bach * in diğer eserleriyle mukayeseli olarak sergiledim. Bach `in, özellikle klavye eserlerinin yorumlanması, CTnun otantik yazısı ve klavye stilinin yorumcular tarafından çoğunlukla gözardı edildiği gerçeği de dikkate alınırsa, ayrı bir önem taşır. Bu noktadan yola çıkarak her Prelüd Füg `ün yorumu üzerine uzun, detaylı bir araştırma ve çalışma yaptım, 2. aşamada bunun sonucunda oluşturduğum her parçayla ilgili kendi yorumlarımı ortaya koydum. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT J. S. BACH, THE COMPARATIVE RESEARCH AND INTERPRETATION OF 24 PRELUDES AND FUGUES `48 Preludes and Rigues for the Well-tempered Clavier` (48 Praludien und Fugen fur das Wohltemperierte KLavier), a masterwork by Badh, has been established as the pre-eminent work of the `Art of Counterpoint`. The subject matter of my thesis consists of a wide-ranged, comparative research of the first twenty-four of these preludes and fugues in two stages : In the first stage, which by nature is inextricably linked to the formation of the second stage, I assessed each prelude and fugue, comparing them among themselves, as well as with Bach's other works, exploring them from compositional, contextual, characteristic and constructive perspectives. The particular significance of an accurate rendering of Bach s s keyboard works arises from the neglect and frequent misinterpretation of the distinctive subtleties of his style and authenticity. Conscious of these circumstances, in the second stage I embarked upon a lengthy, detailed study on the interpretation of each prelude and fugue and subsequently formulated my own, original interpretations of each of them. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | J.S. Bach, 24 prelud Füg`ün karşılaştırmalı araştırması ve yorumlanması | |
dc.title.alternative | J.S. Bach, the comparative research and interpretation of 24 preludes and fugues | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Bach, Jean Sebastien | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Comparative analysis | |
dc.subject.ytm | Classical music | |
dc.identifier.yokid | 34521 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 34521 | |
dc.description.pages | 141 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |