Gemilerin korozif etkilerden korunma yöntemlerinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Erdoğmuş, Fevzi | |
dc.contributor.author | Tansel, Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T16:06:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T16:06:23Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/160711 | |
dc.description.abstract | IV - ÖZET Metallerin korozyon nedeni ile aşınmaları önemli teknik bir sorun olup korunması ko nusundaki ilerleme gelişmeler son yirmibeş yıl içinde görülmüştür. Korozyon malzemenin çevresel etkiler sonucunda sürekli yıpranarak kayıbı şeklinde ta nımlanır. Bu çalışmada çevresel ve meteorolojik etkenler sonucu oluşabilecek korozyon tür leri ve özellikle deniz ortamında teknelerde görülecek, korozyon türleri ve bunlara karşı ko runma yöntemleri konusunda inceleme ve araştırma yapılmıştır. Deniz ortamında çok kolaylıkla korozyona tabi olan çelik'in günümüz tekne inşaatında kullanılması korozyon kontrol metotlarının önemini daha da arttırmıştır. Gemi teknesinin korozyona karşı alınacak tedbirler gemi omurgasının kızağa konduğu gün başlamalıdır. Gemi teknesinin değişik kompartımanlarında veya bölgelerinde kullanıla cak meteryal seçiminde korozyona karşı alınacak önlemlerdendir. En önemli özelliklerden bi ride DİZAYN olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu özellikler gemi inşasından evvel alınacak tedbirlerdir. Gemi inşası sırasında alınacak tedbirler olarak; Gemi saçlarının Kav tabakasının (Mill- scale) kumraspası yada Asit banyosu metodu ile temizlenmesidir ki bu da yüzey hazırlama prosesinin candamarıdır. Gemi inşasına müteakiben gemi karinasının antifouling boyalarla beraber katodik ko runmasının sağlanması gerekir. Gemi inşasından sonra korozyondan korunmak maksadı ile uygulanacak bu yötemde ayrı bir öneme sahiptir. Ayrıca bu süreç içinde koruyucu kaplama ların varlığıda söz konusudur. Bu koruyucu kaplamalar ana olarak; a) Boya kaplamaları b) Plastik kaplamalar c) Metalik kaplamalar ' Gemi teknesinde ise daha çok boya kaplamaları kullanılmaktadır.Korozyon kapalı devresinin oksijen su ve ionlardan meydana geldiği göz önüne alınırsa bir boyada aranılan özelliğin; 1) Mükemmel oksijen tutuculuğu 2 Mükemmel nem tutuculuğu t.3) Metale iyi yapışma özelliği 4) Yüzey pislikleri ve korozyon fonksiyonundan meydana gelen korozyon ürünlerine daya nıklılık olması gerekir. Boyaların esas yapısını Binder (Reçine) oluşturur ve binder'in sahip olduğu bileşim cin sine göre; 1) Alkali boyalar 2) Klorlu kauçuk boyalar 3) Epoxy boyalar 4) Vinil boyalar 5) Anorganik boyalar olarak versiyonlara ayrılırlar. Gemi teknesinin korunmasında her kompartımanda mevcut değişik çevresel faktörlere tabii değişik metaryaller için değişik boya çeşitleri tabikedilir. 100 | |
dc.description.abstract | V - SUMMARY INVESTIGATIONS OF PROTECTION METHODS AGAINST CORROSIVE EFFECTS ON SHIPS The protection of materiats which is used on marine vessels have developed for 25 ye ars. The problem is primarily protection of meterial from the effect of corrosion the corrosi on which is explained that metarials loose their wear resistance and thickness because of the enviromental effect. The aim of this project is to determine the types of corrosion which is caused by the ma rine enviroment and the metallurgical effect and investigate protection methods of their harmful effect for the marine vessel. Nowadays, steel is the main material which use for ma rine vessels body, but steel has a bad corrosion resistance, because of this aspect controlling method is much more important feature for protection of the body. Precaution must begin when the frame of the vessel putting on the dry-dock. The selection of the meterial which is used the different sections and areas is also the most impartant precaution for the corrosion protection. The other feature is to design in a effective way. The other precaution which has to be taken during the ship building process is removing millscale by using blast-cleaning or Acid-pickling thus these methods are the most important step of thesurface preparation. It's necessary that the protection of ship's immersed parts coating with anti-fouling pa ints using together with the cathodic protection After the building process protective coatings are also have a great deal of importance as follows a-Paint coating, b-Plastical coatings, c~ Metalic coatings The most common using method of coating system is Paint coatings of the ship structu re if we carrefully look to the corrosion event we can see its compenents as oxygen.water and iöns so it is necessary to inculude the properties of a protecting coatings written below. 1- Perfect oxygen resistivity. 1012- Perfect Mosture resistivity. 3- Perfect adhession on metal surface 4- Resistivity of the corrosion products which occurs surface fouling and corrosion pro ducts function. » The paint coating actually consist of binders and it mainly seperates five versions which 1- Alkyd paints. 2- Cholorinated Rubber paints 3- Epoxy paints 4- Vinil paints 5- Inorganic paints Every compartement of ship subjected to the different natural effects and natural factors, under these condations in marine envorinments different types of paint coatings are applied to the different places of ships just to prevention of ship structure. 102 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Gemi Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Marine Engineering | en_US |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | Gemilerin korozif etkilerden korunma yöntemlerinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigations of protection methods againts corrosive effects on ship | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Ships | |
dc.subject.ytm | Corrosion | |
dc.identifier.yokid | 39919 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 39919 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |