Show simple item record

dc.contributor.advisorBarla, Mahmut Celal
dc.contributor.authorDağci, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-07T16:02:34Z
dc.date.available2020-12-07T16:02:34Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/160529
dc.description.abstractV. ÖZET Dünya üzerinde hiçbir ülkenin tam olarak kendi kendine yeterliliği (otarşi) söz konusu değildir. Çünkü bir ülkenin her türlü kaynağa sahip olması olanaksızdır. Bu nedenle uluslararası ekonomik ilişkiler kaçınılmazdır. Uluslararası ekonomik ilişkilerde güncelliğini koruyan birçok ekonomik sorun vardır. Bunlardan biri de korumacılıktır. Serbest ticaret yurt içinde düşük fiyat seviyesi sağlama, etkin üretim yöntemlerinin uygulanabilmesi, yeni ürünlerin gelişmesi gibi faydalar sağlar. Ülkeler nispi olarak yüksek maliyetle ürettiği malları ithal, düşük maliyetle ürettikleri malları ihraç ederler. Dolayısı ile kaynaklar yüksek verimli alanlara kayar. Üretimin etkinliği ve refah artar. Ancak bazı durumlarda ülkeler serbest ticarete karşı sürekli yada geçici korumacılığı tercih ederler. Genellikle ulusal güvenlik için gerekli stratejik malların, hammaddelerin korunması uygun görülmektedir. Çünkü ulusal bir tehlike anında ekonomik etkinlik ikinci planda kalabilir. Yüksek oranda işsizlik ve atıl kapasitenin varlığı gibi nedenler, gelişmeye uygun endüstrilerin optimum üretim seviyesine ulaşıp ölçek ekonomilerinden yararlanabilecek seviyeye gelinceye kadar dış rekabetten korunması, ülkenin sanayileşmesi açısından korumacılığı haklı göstermektedir. Korumacılık politikasının uygulanabilmesi için geleneksel araç gümrük tarifeleridir. Ancak günümüzde tarifelerin yerini yeni araçlar almaktadır. Özellikle 1970'lerden sonra ortaya çıkan `Yeni Korumacılık` akımları görünmez engeller diye adlandırılan idari teknik düzenlemeler, standartlar, gönüllü ihracat kısıtlamaları gibi uygulamaların yerleşmesine neden olmuştur. Deniz sektörü yapısı gereği uluslararası bir sektördür. Dünya ticaretinin gelişmesine paralel bir gelişme göstermektedir. Bazı ülkelerin maliyet avantajları karşısında diğer ülkelerin bu sektörde korumacı politikalar uyguladığı izlenmektedir. Türk Deniz sektörünün de ülke ekonomisi açısından büyük önem taşıdığı görülmüş, teşvik edilecek sektörler arasında yer verilmiştir. 70
dc.description.abstractSUMMARY PROTECTIVE POLICIES AND THEIR INFLUENCE ON THE TURKISH MARITIME SECTOR No country in the world has the capability of being self sufficient, i.e., has autarchy; because of the fact that no country has all kinds of sources she needs. This is the main reason why international economic relations are inevitable. There are many economic problems that keep their actuality in international economic relations. One of these is the issue of protective policies. Free trade inside a country offers the advantages of keeping a low price level, being able to apply more effective production methods, opportunities for never products, etc.. In general, countries import the materials they produce at a high cost and export the materials that they produce at a low cost; and therefore the sources are allocated to areas with higher efficiencies, and the productivity and welfare increases. But however, some countries prefer to apply protective policies to free trade either temporarily or permanently. It is usually the strategic materials or sources that are important for the national security that are protected, since in case of a national emergency economic activities may lose their priority. Reasons such as a high level of unemployment and unused capacity gives the country the right to apply protecting policies up to the point where the industries within the country develop to the level of optimum production and can get use of the scale economics, while those sectors are protected from foreign competition. The traditional method of applying protective policies are the customs tariffs and quotas. However, tariffs are being replaced by other means in the present day world. Especially starting from 1970's the `new protective policies` have been applied where `unseen hindrances` such as administrative and technical procedures, standards, voluntary reduction of exports are being used. Maritime sector is an international sector by its nature; and showing a development that parallels the developing world trade. It is being observed that many countries are applying protective policies against the cost advantages of certain other countries. It has been observed that the Turkish Maritime Sector has a great importance from the point of view of national economy and is being included within the sectors that is to be supported. 71en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectSu Ürünleritr_TR
dc.subjectAquatic Productsen_US
dc.titleKorumacılık ve Türk deniz sektörüne etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMaritime sector
dc.subject.ytmProtectionism policies
dc.identifier.yokid46678
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid46678
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess