Gemilerdeki gaz türbini kanatlarındaki aşırı ısınma etkisinin düşürülebilmesinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Erdoğmuş, Fevzi | |
dc.contributor.author | Uzunoğullari, Enis | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T16:01:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T16:01:14Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/160448 | |
dc.description.abstract | ÖZET Gemi dizel makinelerinde her içten yanmalı makinede olduğu gibi öteleme hareketini dönme hareketine çeviren bir krank mekanizması mevcuttur. Krank hareket mekanizmasına uygulanan ana kuvvet gaz basıncının pistona uyguladığı kuvvettir. Bu kuvvet piston ve krank hareketinin her anında aynı miktarda değildir. Piston ile krank mili arasındaki biyelin düşey düzlemle ve krank milinin hareket dairesinin teğeti ile her an farklı açılar yapması krank mili dinamiğinin çok karmaşık olmasına neden olur. Bu yüzden basit dinamik formülleri içice kullanılarak uzun ve karmaşık denklemler elde edilir. Piston, biyel ve krankın hareketlerinden piston atalet kuvveti, krank atalet kuvveti, biyel ağırlık merkezinin birinci ve ikinci mertebeden atalet kuvvetleri, biyelin teğetsel atalet ve merkezkaç kuvvetleri oluşur. Bu, heran değişen faktörlerin yarattığı titreşim ve dengesizlik makine balansı konusunda incelenir. Genellikle karşı kütlelerle çözümlenen bu sorun için makinenin büyüklüğü, ağırlığı ve imalat kolaylığı gibi kriterler de göz önüne alınmalıdır. 36 | |
dc.description.abstract | SUMMARY Optimization of Dynamics of Crankshaft Mechanism in Marine Engines In marine diesel engines, as in every internal-combustion engines, there is a crankshaft mechanism which converts linear motion into rotating motion. The major force applied to crankshaft mechanism is the force applied to pistons by gas pressure. This force does not stay the same in every moments of piston and crankshaft motions. The changing of angles between connecting rod and vertical plane and the tangent of crankshaft's motion circle causes the dynamics of crankshaft to be complicated. Thus, long and complex equations are provided by using simple dynamic formulas inside of each other. Piston, connecting rod and crankshaft motions create piston inertia force, crankshaft inertia force, connecting rod's center of gravity inertia force from first and second degree, connecting rod's tangential inertia and centrifugal force. This ever changing factors create vibration and unstability which is inspected in the subject machine stability. Machine's size, weight and convenience of manufacturing must be considered for this problem which is usually solved by counter-weights. 37 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Gemi Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Marine Engineering | en_US |
dc.title | Gemilerdeki gaz türbini kanatlarındaki aşırı ısınma etkisinin düşürülebilmesinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigation of reducing extreme thermal effect on marine gas türbine blades | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Gas turbine | |
dc.subject.ytm | Ships | |
dc.subject.ytm | Warming | |
dc.identifier.yokid | 46745 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 46745 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |