Heitor villa-lobos`un 12 gitar etüdünün incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sökmen, Erdem | |
dc.contributor.author | Ergüden, Bülent | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T15:59:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T15:59:09Z | |
dc.date.submitted | 1995 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/160316 | |
dc.description.abstract | XII-OZET HEITOR VİLLA-LOBOS'UN 12 GİTAR ETÜDÜNÜN İNCELENMESİ Bu çalışmamda, Villa-Lobos'un gitar etütlerini teker teker teknik, analiz ve yorum açısından inceledim. Bunu, genel olarak Brezilya müziği, besteci olarak Villa-Lobos'un genel müziği ve gitar anlayışı içinden bakarak yapmaya çalıştım. Aynı zamanda, önemli gitaristlerin bu eserleri yorumlayışı, bu konuda önemli bir ışıktı. Ayrıca, Villa-Lobos'un etütlerindeki özel sorunların (nota hataları, tel gıcırtıları gibi) çözümüne fikir getirmeye çalıştım. XII-SUMMARY EXAMINATION OF HEITOR VILLA-LOBOS' ETUDES FOR GUITAR In this study, I examined Villa-Lobos' etudes for guitar, one by one, from the technical, analy tical and interpretational point of views. I tried to do, this, generally, by viewing Brezilian music, Villa-Lobos' music and his understanding of the instruments as a whole. At the same time, the important guitarists interpretation of his music enlightened my path. Other than this, I tried to comment on particular problems, such as notation, creaking of the string, etc. -55- | |
dc.description.abstract | XII-OZET HEITOR VİLLA-LOBOS'UN 12 GİTAR ETÜDÜNÜN İNCELENMESİ Bu çalışmamda, Villa-Lobos'un gitar etütlerini teker teker teknik, analiz ve yorum açısından inceledim. Bunu, genel olarak Brezilya müziği, besteci olarak Villa-Lobos'un genel müziği ve gitar anlayışı içinden bakarak yapmaya çalıştım. Aynı zamanda, önemli gitaristlerin bu eserleri yorumlayışı, bu konuda önemli bir ışıktı. Ayrıca, Villa-Lobos'un etütlerindeki özel sorunların (nota hataları, tel gıcırtıları gibi) çözümüne fikir getirmeye çalıştım. XII-SUMMARY EXAMINATION OF HEITOR VILLA-LOBOS' ETUDES FOR GUITAR In this study, I examined Villa-Lobos' etudes for guitar, one by one, from the technical, analy tical and interpretational point of views. I tried to do, this, generally, by viewing Brezilian music, Villa-Lobos' music and his understanding of the instruments as a whole. At the same time, the important guitarists interpretation of his music enlightened my path. Other than this, I tried to comment on particular problems, such as notation, creaking of the string, etc. -55- | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Heitor villa-lobos`un 12 gitar etüdünün incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Guitar | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Villa-Lobos, Heitor | |
dc.identifier.yokid | 50618 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 50618 | |
dc.description.pages | 57 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |