Akdeniz içi feribot taşımacılığının mevcut durumu ve alternatif taşıma hatlarının analizi
dc.contributor.advisor | Günay, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Demirel, Emrullah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T15:58:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T15:58:41Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/160309 | |
dc.description.abstract | ÖZET Deniz Taşımacılığı Dünya Ticareti'nde en fazla rekabete sahne olan sektördür. Denizdeki ekonomik çıkarların büyüklüğü ülkelerin politik ilişkilerinede yansımıştır. Bu çıkarlar doğrultusunda, deniz taşımacılığında yeni taşıma model ve sistemleri geliştirilmiş ve gemiler çeşitlenmiştir. 1920'lerin sonlarında sadece yük ve/veya yolcu gemisi olarak dizayn edilen gemiler ihtiyaçlara göre çeşitlenmiştir. Oto sahibi olanların artması, kazançların artması, tatil sürelerinin uzaması, sınır kapısı formalitelerinin azalması ve kara yollarını geliştirilmesi, oto - yolcu trafiğini arttırmış ve bu yolcuların denizleri aşmak istemeleri yolcu - oto feribotlarının gelişmelerine neden olmuştur. 19. yüzyılın başlarından 20. yüzyıla kadar, Akdeniz'de kurvazier tipi yolcu gemileri işleten Türkiye 1970'lerin başlarında Feribot taşımacılığına girdi. 30 için, T.D.İ. Denizyolları İşletmesi Brindizi, Ancona ve venedik gibi limanlara çeşitli tarifeler düzenledi. Adriatik hattındaki talebin artması, Yugoslavyadaki iç savaş ve Türkiye'yi Batı Avrupa'ya bağlayan ana trafik yollarının kapatılması, uzun kara yollan ve güvenlik gibi sorunlar nedeniyle feribot taşımacılığına ilgi arttı. Toplam üç feribotta üç düzenlenmiş güzergah vardı; İzmir - Venedik, Antalya/Marmaris - Venedik ve Çeşme - Venedik. Günümüzde, bu güzergahlara eklenen; Çeşme - Brindizi hattı düşük ücretle seferlere dahil edildi. Şuanda, haftada 2 sefer düzenlenmektedir ve bu operasyondan beri yolcu ve araç kapasitesi iki katma çıkarılmıştır. Son olarak, (7). 5 yıllık kalkınma planında Devletin hedefi ülkenin stratejik konumunun avantajını, Akdeniz'de, Karadeniz'de ve Ege'de jeopolitik ve ekonomik durumunu ele almaktır. Buda sadece şuanki filonun genişletilmesiyle mümkündür. Bu taşımacılığın ülkemizde yaygınlaştırılması için armatörlerimize çeşitli imkanlar yaratılmalı bu taşımacılıkla ilgili mevzuatları günün şartlarına uygun hale getirilmelidir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY `The Current Situation And The Analysis Of Alternative Transportation Lines Of Ferry Boat Transportation In - Mediterranean` The sea transportation is one of the biggest sectors in the world which has many competitors. The scale of the benefits of this sector is being causing to adopt new kind of International relations. To this end, Sea transportation has developed its own industry. The management and the types of the vessels manufactured has taken a new shape. Upto the end of the 1920's vessels were designed to carry cargo and passengers. Following this era, new types of vessels were designed. Because of the increase in the ownership of vehicles, the improvement of the standard of living, long holidays, the diminishing of Inter countries barriers and the better development of the land transport facilities, has rendered to increase the number of passengers travelling as well as the number of vehicles. Because of the eagerness of the passengers to cross the sea and discover the other end, have also rendered the development of passengers ferry boats. From the beginning of the 19th until the mid of the 20th century, Turkey who was running a cruise lines in the Mediterranean, entered the Ferry Boat Transportation the beginning of the 1970's. For 30 years, the Turkish Maritime Lines scheduled regular lines for ports such as Brindizi, Ancona and Venice. Nonetheless, because of the increase in demand in the Adriatic lines, the civil war in Yugoslavia and the subsequent closure of the main traffic route that connects Turkey to the Eastern Europe, the longevity of the alternative routes and the safety concern, resulted in increase in the sea ferry transportation. There were 3 scheduled trips in total 3 ferries; Izmir/Venice, Antalya/Marmaris Venice and Cesme/Venice. Today, adding to these services, Cesme/ Brindizi line began to operate regular lines, in lower costs. Currently, there are 2 trips a week, and since its operation, the capacity of the passengers and vechiles has been doubled. 110In conclusion, the government's target in her 7th phase of the coming 5 years plan is to take advantage of the country's strategic location, geopolitics and economic position in the Mediterranean, Black Sea and Aegean Sea. This can only be achieved by enlargement of her current fleet. Ill | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Su Ürünleri | tr_TR |
dc.subject | Aquatic Products | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Akdeniz içi feribot taşımacılığının mevcut durumu ve alternatif taşıma hatlarının analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Mediterranean | |
dc.subject.ytm | Sea transportation | |
dc.identifier.yokid | 56071 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 56071 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |