Show simple item record

dc.contributor.advisorAdal, Mehmet Zeki
dc.contributor.authorTiryaki, B.Baki
dc.date.accessioned2020-12-07T15:53:53Z
dc.date.available2020-12-07T15:53:53Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/160090
dc.description.abstractÖZET -SUMMARY Mersin Limanının Yük Trafiği ve Geleceğe Yönelik Yük Potansiyelinin Tahmini Ülkelerin ekonomik, sosyal, kültürel ve siyasal faaliyetlerinin gelişmesinde denizlerin -ve deniz taşımacılık sektörünün payı oldukça yüksektir. Çünkü denizyolu taşımacılığı çağımızda alternatifsizliğini sürdürerek dünya ticaretinin tahminen %90`ını gerçekleştirmektedir. Denizcilik sektörümüzün Esas amacıda dünya çapındaki deniz ilişki ve ticaret sektöründen maksimum pay alabilmektir Dünya çapındaki ticari ve siyasi gelişmeler vb değişik tür ve büyüklükteki gemilerin inşası, deniz ticaretinde kayda değer bir artış sağlamaktadır.Bunun yanında ambalajlama ve depolama masraflarından tasarruf, yükleme ve boşaltmanın birimleşmesi, yük aktarma işlemlerinde zaman tasarrufu sağlaması, deniz ve kara taşımacılığının uygun olması gibi üstünlükleri ile denizaşırı nakliyatın vazgeçilmez aracı faaline gelen konteyner taşımacılığı ve hatları konteyner gemilerinin tonajı ile birlikte süratli ve sürekli artmaktadır. Bunlara paralel olarakta limanların önemi dahada artmaktadır. limanlarımızdaki gerek teknolojik gerekse idari ve işletme eksikliklerinin giderilmesi uluslararası deniz ticaretinden maksimum pay alînami7an ön koşuludur limanlarda geleceğe yönelik yatırımlar yapılırken gerçekleşen trafiğin yaraşıra gelecekte trafik tahminleri birinci derecede önem arzetmektedir. Mersin limanı ülkemizin en büyük limanı olmakla beraber Doğu Akdeniz'in en önemli limanlarından biridir.2000 yılında liman hizmetlerine oluşacak talebin 13.864.054 milyon ton olacağı tahmin edilmiştir ve bununla birlikte Mersin Limanı'nın bulunduğu bölge itibariyle Ortadoğudaki olumlu gelişmeler, Güney Anadolu Projesinin yaratacağı üretim artışı ve buna bağlı olarak gelişecek sanayi sektörü iş kollarının gereksinimleri Mersin limanı hizmetlerine oluşacak talebi çok büyük oranda artıracaktır. Mersin Limanı'nın Mimin edilen ve sözkonusu diğer gelişmeler sonucunda oluşacak talebi karşılaması mevcut teknik, idare ve işletme yapısıyla mümkün değildir.Beklenen bu talep artışım karşılıyabilmesi için idare ve işletmecilik açısından limanın özelleştirilmesi veya otonom liman yapışma kavuşturulması, teknik açısından kapasitesinin artırılmasıKonteyner taşımacılığının yukarıda sayılan özelliklerinden dolayı Mersin limanı Konteyner terminaline ayrıca önem verilerek: mevcut konteyner terminali modem elleçleme donanımına kavuşturulmalı ve çok kısa zamanda da Mersin limanından bağımsız yeni bir konteyner terminali inşa edilmelidir.Ancak gerekli konteyner terminalin planlanmasında ve yer seçiminde ekolojik dengelere azami önem gösterilmelidir.
dc.description.abstractSUMMARY Load Traffic And Future Potantial Estimation Of Mersin Port Sea transportation plays an important role in terms of economical, social, cultural and political improvement, of countries. Sea transportation, which has no alternative apperantly, covers approximately 90 percent of world commercial. The main purpose of our maritime sector is to have maximum benefit from world wide sea relation and commerce sector. The world wide commercial and political developments and also the construction of diffemt type and size shpds profit a significant increase in sea commerce. Beside this, container transportation becoming an essential way of overseas transportation have been increasing very rapidly and continuously parallel to tonnage of container ships owing to the advantages in the economy in pecking and storage expences, specification of loading and discharging time saving in load transfer facileties, convenience of sea and intercontinental transpotation. The importance of ports have been increasing together with above developments. The elimination of either technological or administrative and manegement deficits in our ports is the pre-condition of obtaining a maximum share from international sea commerce. Future traffic estimations beside presend traffic have a priority importance in investments for ports. Mersin Ports is the biggest ports of our country, and one of most importanat ports of the East Mediterranean also it has been estimated that the port services demand would be 13.864.054 million ton in the year of 2000. However, future service demand resulted from the for Mersin Port will increase significantly parallel to the increasing industry sector demand resulted from the production raise created by South Anatolia Project possitive developments in Middle East It seems imposible for Mersin Port to meet estimated demand resulting from above mantjoned devolopment because of its administrative and manegement structure. In order to meet expected demand increase, it should be peculiarited in terms of administrative and manegement, or made autonoms port and its technical capacity should be increased. 89Because of above mentioned properties container ^asportation, it should be give a special care to Mersin Port container terminal. The present container terminal should be equipped with modem loading - discharge riging and new container terminal should bee constructed dependent from Mersin Port immediately. However, during the site selection and planing of container terminal needed, ecolojical balence should be take into consideration very carefully. 90en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSu Ürünleritr_TR
dc.subjectAquatic Productsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMersin Limanında yük trafiği ve geleceğe yönelik yük potansiyelinin tahmini
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmMersin Port
dc.subject.ytmLoad forecasting
dc.identifier.yokid56061
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid56061
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess