Türkiye kontinant hattı denizyolu yük potansiyeli ve düzenli hat kurulmasının analizi
dc.contributor.advisor | Günay, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Saribayraktaroğlu, Barbaros | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T15:53:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T15:53:26Z | |
dc.date.submitted | 1996 | |
dc.date.issued | 2020-10-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/160075 | |
dc.description.abstract | V.ÖZET Türkiye Konûnant Hattında Denizyolu Yük Potansiyeli ve Düzenli Hat Kwuimasuun Analizi Deniz taşımacılığında her geçen gün artan konteyner taşımacılığı, Türkiye'de de giderek önem kazanmaya başlamıştır. İthalat ve ihracatının büyük bölümünü deniz yolu ile gerçekleştiren Türkiye, konteyner taşımacılığında, gerek ticaret filosu, gerekse liman hizmetleri açısından meydana gelen gelişmelere ayak uydurmak zorundadır. Türkiye bağlantılı hatlarda, her geçen gün artan konteyner potansiyeli, maalesef yabancı bayraklı gemiler ile taşınmaktadır. Aynı durumun yaşandığı Türkiye Kontinant hatundaki yük potansiyeli ve konteyner trafiği incelenmiş, her geçen gün hızla artan bu potansiyelin Türk bayraklı gemiler ile taşınabileceği ve hatta konulacak gemilerin kısa sürede kara geçebilecekleri ve sağlanacak döviz girdisi ile ülke ekonomisine yarar sağlanacağı bu çalışma ile ispatlanmıştır. 88 | |
dc.description.abstract | SUMMERY Oargo Potential ofShippment at the Turkey Continent Line and the Analysis of Vetting the Regular Line Dontainer shipment which is increased day by day became in very important situation also Turkey. Very big amount of imports and exports are realized by ;hipping in Turkey; thaf s why in container shipment Turkey have to catch the miversal standart in commercial fleet and also port services. Jnfortunately container shipment which is increased day by day between connected ines is carried by foreing flags -argo potential and container traffic in Turkey are smddied. It is demonstrated that his cargo potential could be carried by Turkish ships and should bring profit in a ihort time.This input of foreing exchange can be an advantage for putting in order jut economy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.subject | Su Ürünleri | tr_TR |
dc.subject | Aquatic Products | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Türkiye kontinant hattı denizyolu yük potansiyeli ve düzenli hat kurulmasının analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-26 | |
dc.contributor.department | İşletme Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Load forecasting | |
dc.subject.ytm | Sea transportation | |
dc.subject.ytm | Container | |
dc.identifier.yokid | 56062 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 56062 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |