Show simple item record

dc.contributor.advisorPekdemir, Işıl
dc.contributor.authorİcaz, Ş.Ayfer
dc.date.accessioned2020-12-07T15:50:21Z
dc.date.available2020-12-07T15:50:21Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2020-11-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/159909
dc.description.abstractV ÖZET Kuru Dökmeyük Piyasasının Dökmeyük Piyasası içindeki Yerinin Dünya ve Türkiye Açısından Analizi Dünya ulaştırma sisteminde tartışmasız bir yere sahip olan denizyolu taşımacılığında özellikle yük taşınmasındaki ihtiyaçları karşılamak bakımından dünyanın hammadde merkezlerinden sanayi merkezlerine dağıtılması bütünüyle dış ticaret esası olmaktadır. Yük taşımacılığında, dünya ticaretinin gelişmesi denizyolu taşımacılık sisteminin etkinliğinin ve verimliliğinin arttırılmasına bağlı bulunmaktadır. Kuru dökmeyük deniz taşımacılığı ile bir defa da beşyüz bin ton yükün taşınmasının mümkün- olması nedeniyle kıtalararası ticarette egemenlik denizlerde ve deniz ticaretindedir. Deniz taşımacılığını kendi gemileri ile gerçekleştirebilen ülkeler taşıma hizmetleri karşılığı olan navlun gelirlerini de ülkeleri içinde tutarak, döviz de elde edebilirler. Bu nedenle denize kıyısı olan ülkelerin ekonomik kalkınmalarında denizcilik sektörünün stratejik bir önemi vardır. Dünya denizyolu taşımacılığında önemli sayılabilecek gelişmeler son 20-30 yıl içinde taşımacılığa konu olan yüklerin hacim ve türleri açısından büyük değişmeler göstermiştir. Bu değişmeler özellikle kuru dökmeyük taşımacılığının lehine olmuştur. Bu nedenle yapılan çalışmada kuru dökmeyük taşımacılığı Türkiye ve Dünya açısından ele alınarak, Türkiye'nin dünya ile entegrasyonunda üç tarafinında denizlerle çevrili olması avantajının kullanılması araştırılmıştır. 80
dc.description.abstractSUMMARY Analysis of the place of dry bulk cargo market in the whole bulk cargo market vis-a-vis Turkey and the world. Distribution of the world towarde the industrial centers from the raw material centers in order to meet the requirements of, in particular, cargo shipments in marine transporttation, which is undeniably a subtantial part of the world transportation system, is entinely the basis of foreign trade. The development of world trade in cargo transports has been depended on increasing of the productivity and effectiveness of marine transportation system. The sovereignity in intercontinental trade is in the hands of the seas and maritime on account of the fact that cargos of five-hundred-thousand tons could be carried at any one time by means of marine transportation. The countries which are able to make marine transportation by means of their own vessels can obtain foreign exchange income by keeping inside the courtry the freight revenues received for transportation services. For this reason, maritime sector has a strategic importance in the economical development of any country which has coastal lines. The considerable developments in the world marine transportation hav shown big changes in the last 20 to 30 years in terms of the volume and kinds of the cargos carried via sea. Such changes have proved to be, in particular, in favour of dry bulk cargo transportation. Therefore, this study makes investigations into the making use of advantage given by the fact that Turkey is surrounded by sea at three directions, by addressing the issue of dry bulk cargo transportation from the viewpoints of Turkey and the world. 81en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKuru dökmeyük piyasasının dökmeyük piyasası içindeki yerinin dünya ve Türkiye açısından analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-17
dc.contributor.departmentİşletme Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBulk freights
dc.subject.ytmSea transportation
dc.identifier.yokid57992
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid57992
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess