E-öğrenmede sınav modelleri ve uygulaması
dc.contributor.advisor | Çalışkan, Hülya | |
dc.contributor.author | Emir, Şenol | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T14:33:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T14:33:05Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/155977 | |
dc.description.abstract | Bilgisayar ve nternet teknolojilerindeki son yıllardaki hızlı gelişme gerek eğitimiçeriğinin verilmesinde, gerekse eğitimin sınav tarafında, bilgisayar ve nternetinkullanılmasını vazgeçilmez hale getirmiştir. Bu gelişmelerin sonucu olarak ortaya çıkane-Öğrenme, tüm dünyada büyük ilgi ve destek gören bir eğitim yaklaşımıdır ve hızlayaygınlaşmaktadır.E-Öğrenme, Öğrenim Yönetim Sistemi adı verilen yazılımlar vasıtasıyla yapılmaktadır.Bu yazılımların en önemli kısımlarından biri de öğretim elemanlarına sınav yapma,değerlendirme, öğrenci performansı izleme ve sınav istatistikleri üretme imkanısağlayan sınav yönetimi modülleridir.Bu tezde e-Öğrenme hakkında genel bilgiler verilmekle birlikte, Öğrenim YönetimSistemlerinin sahip olması gereken özellikler üzerinde durulacak ve yaygın olarakkullanılan açık kaynak kodlu Öğrenim Yönetim Sistemleri incelenecektir.Bir çevrimiçi (online) sınav yönetim modülünün karşılaması gereken gereksinimlerinanalizi ile birlikte bu sistemin geliştirilmesi üzerinde durulacaktır. Bu amaçla bir webtabanlı çevrimiçi sınav yönetim yazılımı geliştirilmiştir.Geliştirilen bu yazılım öğretim elemanlarının zamanını alan sınav uygulama vedeğerlendirme işlemlerinin süresini kısaltacaktır. Bu işlemler için harcanan zamanıneğitimde görülen sorunların saptanıp düzeltilmesi için harcandığında eğitim-öğretimsürecinin iyileştirilmesine önemli katkılar sağlayacaktır. | |
dc.description.abstract | Fast developments in computer and Internet tecnologies makes them indispensable ineducation and especially in the assessment. Therefore the necessity of using Internetbased new technologies and tools have become vitally effective. As a result of theseadvances e-Learning is a widely interested in and supported education approach whichis gradually becoming widespread.E-Learning is implemented by Learning Management Systems (LMS) softwares. One ofthe most important modules of these softwares is exam management module whichenables instructors to hold examination, evaluating, monitoring student performanceand generating exam statistics.In this thesis we give general information about e-Learning. Additionaly inspectingwidely used open source Learning Management System softwares we examine commonfeatures which a Learning Management System software should have. Analysis of theneeds of an online exam management module and information of an implementationwill also be provided. For this purpose we developed a web based online exammanagement software.Instructors spend a considerable amount of time for prepearing and assesment of examsand tests. Using this software instructors can effectively focus on problems of educationprocess by shortening this period. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | E-öğrenmede sınav modelleri ve uygulaması | |
dc.title.alternative | Exam models in e-learning and implementation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 160010 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 182529 | |
dc.description.pages | 58 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |