Show simple item record

dc.contributor.advisorAyvaz Reis, Zerrin
dc.contributor.authorBilgiç Tozmaz, Gülşah
dc.date.accessioned2020-12-07T13:36:33Z
dc.date.available2020-12-07T13:36:33Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/152991
dc.description.abstractİnsanın varoluşu kadar eski olan eğitim tarih boyunca şekil değiştirmiş, pek çok yeni yöntemle bireylere sunulmuştur. Bu sunum sırasında kullanılan değişik araçlar eğitimin geleceğine yön vermiştir. Günümüzde en çok kullanılan eğitim araçlarından biri bilgisayardır. Bilgisayarın eğitim ortamına girmesi öğrenme ortamları açısından köklü bir değişikliğe neden olmuştur. Bu değişikliğin en büyük temsilcisi de e-öğrenme ortamlarıdır.Bu tez çalışmasında e-öğrenme ortamlarının tasarlanmasının önemi üzerinde durulmuş ve yeni bir model geliştirilmiştir.Bu araştırma kapsamında var olan e-öğrenme modellerinden literatürde en çok sözü geçenler incelenmiş, bu modellerin olumlu yönleri dikkate alınarak yeni bir e-öğrenme tasarım modeli geliştirilmiştir. Bu öğretim tasarımı modeli temel alınarak yapılan tasarımla bir e-öğrenme ortamı oluşturulmuştur. Araştırma boyunca oluşturulan e-öğrenme ortamı üzerinden öğrencilere ders içerikleri ve yardımcı dokümanlar iletilmiştir. Ayrıca öğrenciler ders eğitimcisi ile yüz yüze derslere de katılmışlardır.Bu çalışmayla e-öğrenme ortamlarının tasarımında dikkat edilmesi gerekenler anlatılmakta bir e-öğrenme ortamında bulunması gerekli bazı özellikler açıklanmaktadır. Oluşturulan model kullanılarak hazırlanan e-öğrenme ortamı ile gerçek bir örnek sunulmaktadır.
dc.description.abstractEducation which is as old as the existence of human has changed it?s forms throughout the history and presented with different methods to individuals. The instruments which are used in this presentation have shaped the future of education. Today computers are one of the most wdely-used education tools. Enterence of the computers to education field gives rise to a radical change about learning enviroment. E-learning enviroments are the biggest representative of this change.The focus of this thesis is the importance of desinging e-learning enviroments and in this thesis a new model is developed.As a part of this research some of the most common e-learning models in literature are analized and a new e-learning desing model is developed with considering the positive sides of these models. An e-learning enviroment which is based on the new model?s design is developed. Throughout the research over the new e-learning enviroment contents and auxiliary documents are presented to students. Also students take face to face courses with their teacher.This project explains the important points in designing e-learning enviroments and also explains the facilities which are supposed to be in e-learning enviroments. A real example is presented by e-learning model which is prepared by the model that is explained above.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleE-öğrenme ders içerikleri için uygulanabilir öğretim tasarımı modeli geliştirme ve bir uygulama
dc.title.alternativeDevelopment of an applicable instructional design model for e-learning course content and an application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEnformatik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid406337
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid305312
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess