Sohrâb Sepehrî ve Furûğ Ferruhzâd`ın şiirlerinin imge açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Güzelyüz, Ali | |
dc.contributor.author | Tanriverdi, Arzu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T13:10:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T13:10:22Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-02-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/150763 | |
dc.description.abstract | Bu tezin ana hedefi, Sohrâb Sepehrî ve Furûğ Ferruhzâd'ın şiirinde imgeunsurunu incelemeyi amaçlamaktadır. Teorik olarak giriş bölümünde imgeincelenmiş; felsefe, sanat, şiir gibi alanlarda imgenin ne anlama geldiği üzerindedurulmuştur. Diğer bölümlerde iki şairin şiirlerinde dil ve imge incelenmiştir. Sonbölümde karşılaştırmalı olarak iki şairin imgeye yaklaşımları ve şiirlerinde imgeyinasıl ele aldıkları ortaya çıkarılmıştır. Bu çalışma imgeli şiir akımına sahip Modernİran şiirinin iki büyük şairinin neden imgeye yöneldikleri ve bu yönelişi şiirlerindenasıl gösterdikleri sorunsalı üzerinedir. Tezin temel önermesi; iki şairin de moderndönemde imgeli şiir akımında şiir yazmaları ve farklı yönelişlerle zengin imgeörnekleri sunmalarıdır. Şiirdeki temel unsurun imge olması bakımından iki şairinşiirlerindeki imgelerin incelenmesi, şiirlerinin anlaşılması bakımından önemtaşımaktadır. Çalışmanın kapsamı, iki şairin son dönem yazdıkları kitapları içinealmaktadır. Çalışmanın metodolojisi, teorik literatür araştırması, mevcut literatürereferanslı benzer örneklerin karşılaştırmalı analizine dayanmaktadır.Anahtar Kelimeler: İmge, sanat, şiir, ifade, tabiat, Sohrâb Sepehrî, Furûğ Ferruhzâd | |
dc.description.abstract | The main aim of this dissertation is to analyze the use of imagery in thepoetry of Sohrâb Sepehrî and Furûğ Ferruhzâd. In the introduction part, imagery andits meanings in various fields such as philosophy, art and poetry are examinedtheoretically. In other chapters, the language and imagery are studied in the poetry oftwo poets. In the last chapter, both poets' approaches to imagery and how theyhandle imagery in their poems are comparatively revealed. This study is about theproblematic of why these two great poets from the Imagist Movement of ModernIranian Poetry turn to usage of imagery and how they express it in their poems. Thebasic proposal of this thesis is that of two poets' writing in the Imagist Movement ofmodern poetry and their presenting a rich image examples with different inclinations.For the reason of imagery's being the main element in the poetry, it is important toexamine imagery in these poet's poems to understand their writing. The scope of thisstudy includes the books written by these two poets in their last period. Themethodology of the study is theoretical literature search, comparative analysis ofsimilar examples with references to the current literature.Key Words: imagery, art, poetry, expression, nature, Sohrâb Sepehrî, FurûğFerruhzâd | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Doğu Dilleri ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Eastern Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Sohrâb Sepehrî ve Furûğ Ferruhzâd`ın şiirlerinin imge açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of image in the poems of sohrab Sepehri and Furug Ferruhzad | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-20 | |
dc.contributor.department | Doğu Dilleri ve Edebiyatları Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.subject.ytm | Sepehri, Sohrap | |
dc.subject.ytm | Persion literature | |
dc.subject.ytm | Ferruhzad, Furug | |
dc.subject.ytm | Language features | |
dc.subject.ytm | Poem | |
dc.identifier.yokid | 10208399 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 524533 | |
dc.description.pages | 194 | |
dc.publisher.discipline | Fars Dili ve Edebiyatı Bilim Dalı |