Popüler kültür ürünü olarak futbol: Naklen yayınında yapım unsurları açısından görüntü düzenlemesi
dc.contributor.advisor | Kars Tayanç, Neşe | |
dc.contributor.author | Sirer, Esennur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T13:07:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T13:07:56Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/150506 | |
dc.description.abstract | Popüler kültür `halkın kültürü` anlamından, günümüzde `çoğunluk tarafından sevilen ve seçilen kültür` anlamına doğru bir dönüşüme uğramıştır. Bu bağlamda; halkın büyük bir çoğunluğu tarafından sevilen ve benimsenen futbol, yine halkın boş zamanlarını dolduran ve eğlence gereksinimini karşılayan televizyon ile aynı çatı altında buluşmuştur. Televizyondan naklen yayınlanan futbol karşılaşmaları milyonlarca izleyici tarafından takip edilmektedir. Bu varsayımdan hareketle çalışmada, Türk televizyon kanallarında naklen yayınlanan futbol karşılaşmaları görüntü ve yapım unsurları kapsamında ele alınmaktadır.Futbol karşılaşmaları televizyon ekranından yansıtılırken; gerilim, aksiyon güldürü, cinsellik, enformasyon, değer, önem, kişisellik, merak, gerçekçilik ve yenilik gibi yapımın tüm unsurlarından yararlanıldığı düşünülmektedir. Evinde rahat koltuğunda futbol karşılaşmasını seyreden izleyici aslında teknoloji ile dolayımlanan bir gösteri izlemektedir. Bu gösterinin düzenleyicisi yönetmendir. Yönetmen; futbol karşılaşmasını, farklı kamera açıları, değişik çekim teknikleri, grafikler ve tekrar gösterimlerle stadyumda izlenenden farklı bir televizyon yapımına dönüştürmektedir. Dünyadaki uygulamalara paralel olarak, Türkiye'de gerçekleştirilen futbol maçı naklen yayınlarında da yönetmen tercihlerinin etkili olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda; Avrupa'da ve Türkiye'de naklen yayınlanan futbol karşılaşmaları görüntü düzenlemesi ve yapım unsurları açısından incelenmektedir. Yapılan görüntü analizi sonucu futbol karşılaşmalarında yönetmen tercihlerinin, ekrana getirilen görüntülerin dizilimi ve içeriğindeki yapım unsurlarını belirlemede etkili olup olmadığı değerlendirilmeye çalışılmaktadır. | |
dc.description.abstract | Popular culture, in the sense of `culture of the people`, has now been transformed into the meaning of `culture loved and selected by the majority`. In this thesis; football loved and adopted by a large majority of the people, is again under the same roof as television, which fills the leisure time of the people and meets the need for entertainment. Football matches broadcasted on TV are watched by millions of viewers. In this thesis, hypothesis, football matches broadcasted on Turkish television channels will be examined within the context of image and gratifications.Football matches are seen on the television screen; it is thought that all gratifications such as tension, action, comedy, sexuality, information, value, importance, personality, curiosity, realism and innovation are utilized.Audiences are watching the football match in to their home. On the other hand are watching a show mediated by technology. The organization of this shows are director. Director; football competition, different camera angles, different shooting techniques, graphics and re-impressions into a different television production in the stadium.In parallel with the implementations in the world, soccer match produced in Turkey is considered to be effective as a director of the live broadcast. In this thesis; live broadcast of football matches in Europe and Turkey are examined in terms of image editing and production elements. In the resultant image analysis, it is tried to evaluate whether the director preferences in the football matches are effective in determining the sequence of the images brought to the screen and the production elements in the football matches. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.title | Popüler kültür ürünü olarak futbol: Naklen yayınında yapım unsurları açısından görüntü düzenlemesi | |
dc.title.alternative | Football as popular culture: Image editing in terms of production elements in live broadcasts | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-19 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Popular culture | |
dc.subject.ytm | Football | |
dc.subject.ytm | Football matches | |
dc.subject.ytm | Television broadcasts | |
dc.subject.ytm | Image correction techniques | |
dc.subject.ytm | Television | |
dc.identifier.yokid | 10186142 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497094 | |
dc.description.pages | 223 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |