Show simple item record

dc.contributor.advisorŞendir, Merdiye
dc.contributor.authorDoğan, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-07T12:51:38Z
dc.date.available2020-12-07T12:51:38Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/148774
dc.description.abstractBu çalışma; hemşirelik eğitiminde farklı simülasyon yöntemlerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri ve öz-etkililik-yeterlilik düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla ön test son-test kontrol gruplu deneysel tasarımlı bir araştırmadır.Araştırmanın evrenini, Şubat - Temmuz 2014 tarihleri arasında İstanbul Medipol Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü 2. sınıfına kayıtlı 71 öğrenci, örneklemini ise araştırmaya katılmaya istekli ve gönüllü olan öğrenciler oluşturdu. Araştırma verileri, `Yapılandırılmış Öğrenci Bilgi Formu`, `California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği(CEDEÖ)`, `Öz-Etkililik-Yeterlilik Ölçeği`, `Ameliyat Sonrası Ağrı Yönetimine İlişkin Bilgi Sınavı`, `Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav(OYKS)` ve `Simülasyonu Değerlendirme Anketi` kullanılarak toplandı. Verilerin analizi SPSS 21.0 paket programı kullanılarak gerçekleştirildi.Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 20,39±0,87 yıl, %91,5'inin kadın ve % 62,0'sinin düz lise mezunu olduğu saptandı. Öğrencilerin bulundukları gruplara göre (GYYİS, SH, Kontrol) simülasyon uygulaması öncesi ve sonrası değerlendirilen Bilgi Sınavı puanı, CEDEÖ puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmadı (p>0,05). Örneklem gruplarına göre ÖEYÖ puan ortalamaları incelendiğinde GYYİS ve SH gruplarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmazken Kontrol grubunun puan ortalamalarının istatistiksel olarak anlamlı düzeyde düşük olduğu saptandı(p<0,05). Öğrencilerin iki bağımsız gözlemci değerlendirmesi sonucu OYKS'dan aldıkları puan ortalamaları incelendiğinde `iletişim` alt boyutunda GYYİS grubunun puan ortalamasının SH grubundan istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlendi(p<0,001). Simülasyonu değerlendirme anketi puan ortalamaları incelendiğinde GYYİS grubundaki öğrencilerin SH grubundakilere göre daha yüksek puan ortalamalarına sahip olduğu ve gruplar arasındaki bu farklılığın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı görüldü(p>0,05). Sonuç olarak, simülasyon yöntemlerinin, öncelikle GYYİS ve daha sonra da SH olmak üzere hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme ve öz-etkililik-yeterlilik düzeyleri üzerine olumlu etkilerinin olduğu saptandı.
dc.description.abstractThis study is a pretest-posttest with control group with experimental desing and it aims to determine the effects of different simulation methods on students' critical thinking dispositions and self-efficacy levels in nursinge ducation.While the universe of this study was composed of 71 nursing students who were studying nursing at Istanbul Medipol University from February to July 2014. The study sample consisted of among the nursing students who were willing and volunteer participate in the research Research data is collected from; `Structured Student Information Form`, `The California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI)`, `Self-Efficacy Scale(SE)`, `Knowledge Exam`, `Objectively Structured Clinical Exam(OSCE)` and `Simulation Evaluation Survey`.It is determined that the mean age of the students was 20.39±0.87. According to the study groups of students (which are HFPS, SP, Control), when knowledge exam score and CCTDI average scores were evaluated in before and after the simulation, there were no statistically significant differences in groups (p > 0.05). When the SE scores were examined, mean scores of both HFPS and SP groups were no statistically significant differences and there was statistically significant lower than that SE scores of Control group (p <0,05). In addition, when the mean OSCE scores are analyzed by two independent observers, in the subscale of `communication`, the means score of HFPS group were significantly higher than that of SH group(p < 0.001). Moreover, the students in HFPS group had higher mean scores than the students of SP group when the Simulation Evaluation Survey was examined, and there was no statistically significant difference in between groups (p > 0.05).In a conclusion, it was determined to be positive effects of different simulation methods respectively HFPS and SP on students' critical thinking dispositions and the self-efficacy levels of nursing students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelik eğitiminde farklı simülasyon yöntemlerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri ve öz etkililik düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of different simulation methods critical thinking dispositions and self-efficacy levels of students in nursing education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-10-12
dc.contributor.departmentHemşirelik Esasları Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation-nursing
dc.subject.ytmStudents-nursing
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10090125
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid412496
dc.description.pages183
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess