Cumhuriyet Döneminden 1950`lere Türkiye`de sanat yazınının eleştirisi
dc.contributor.advisor | Yavuz, Seda | |
dc.contributor.author | Altinkaya Özcan, Gülşah | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T12:37:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T12:37:51Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/147275 | |
dc.description.abstract | Cumhuriyet'in ilanından 1950'lere Türkiye'de sanat yazınının ele alındığı tez kapsamında; Batı'da Akademilerin oluşumundan Osmanlı İmparatorluğu'na ve Cumhuriyet Türkiye'sine kadar, geniş bir zaman diliminde çalışılmıştır. Özellikle Cumhuriyet'in ilanı ve sonrasındaki sürece odaklanılarak devletin kültür sanat politikaları, sanatçı toplulukları, sergileme pratikleri, ön plana çıkan sanatçı ve eleştirmenleri üzerinde durulmaktadır. Bu süre zarfında çıkan gazete, dergi ve kitaplar taranarak Türkiye'de sanat yazının gelişimi konusu, örnekler üzerinden incelenmektedir. Bir dönemin 'sanat eleştirisinin eleştirisi' olarak da değerlendirilebilecek bu çalışma; dönemin sosyal, toplumsal ve siyasi durumu göz önünde tutularak mevcut durum üzerinden genel bir değerlendirme yapmayı hedeflemektedir. Tez, 'Daha iyisi olabilir miydi, olsaydı nasıl olurdu?' sorusunu düşündürmeyi, ama bunu yaparken dönemin koşullarını ve sınırlılıklarını da kabul ederek objektif bir bakış açısı sunmayı amaçlamaktadır. | |
dc.description.abstract | In the context of the thesis on art criticism in Turkey from the proclamation of the Republic to the 1950s; it has been studied in long periods of time from the formation of the Academy in the West to the Ottoman Empire and the Turkish Republic. Art and cultural policies of the state, the artist collectives, exhibiting practices, established artists and critics are emphasized by focusing especially on the proclamation of the Republic and the following process. The subject of the development of `art criticism in Turkey` is examined through the examples by surveying the newspapers, magazines and books that were published at that time. This study, which can be considered as 'a critique of art criticism' of a period, aims to make a general evaluation on the current situation by considering the social and political conditions of the period. The thesis also questions 'Could it be better or how could it be better?' and, aims to present an objective perspective by accepting the conditions and limitations of this period. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Cumhuriyet Döneminden 1950`lere Türkiye`de sanat yazınının eleştirisi | |
dc.title.alternative | Critique of art criticism in Turkey from the proclamation of the Republic to the 1950s | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-11 | |
dc.contributor.department | Sanat Tarihi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Art products | |
dc.subject.ytm | Artistic works | |
dc.subject.ytm | Art criticism | |
dc.subject.ytm | Criticism | |
dc.subject.ytm | Magazines | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Artists | |
dc.subject.ytm | Cultural policy | |
dc.subject.ytm | Ottoman Period | |
dc.identifier.yokid | 10248598 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 550266 | |
dc.description.pages | 229 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |