Show simple item record

dc.contributor.advisorTilki, Birol
dc.contributor.authorAbushrida, Amira
dc.date.accessioned2020-12-07T12:35:07Z
dc.date.available2020-12-07T12:35:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/146979
dc.description.abstractGünümüzde, bilgisayar bölümlerini tercih eden bazı öğrencilerin programlama kabiliyeti çok zayıftır. Bu öğrenciler, bölümdeki programlama derslerde sıkıntı çekmekte ve mezun olduktan sonra programlama ile ilgili bir işte çalışamamaktadır. Öğrenci adayları, bilgisayar bölümlerini seçmeden önce programlama kabiliyeti testi yaparak durumlarını öğrenebilir; test sonuçlarına göre bilgisayar bölümlerini seçebilir. Bu çalışmada, mevcut programlama kabiliyeti testleri incelendi. Testin kapsamına giren matematik, mantıksal düşünme, problem çözme vb. alanlardaki sorular güncellendi ve bir soru veri tabanı oluşturuldu. Bu veri tabanını kullanan ve programlama kabiliyetini test eden bir web sitesi geliştirildi. Geliştirilen sistemin verimliliğini ölçmek için; programlama kabiliyeti testi, bilgisayar mühendisliği ve bilgisayar programcılığı bölümünden 80 öğrenci üzerinde programlama dersini almadan önce uygulandı. Öğrenciler programlama dersini aldıktan sonra programlama ders notları ve programlama kabiliyeti testi notları; tanımlayıcı istatistik, korelasyon, regresyon ve bağımsız T-test teknikleri kullanılarak karşılaştırıldı.Anahtar Kelimeler: programlama yetenek testi, programlama yeteneği, programlama eğitimi.
dc.description.abstractNowadays, programming capability of some of the students who prefer computer departments are too weak. These students are suffering in programming courses in their departments. After graduation, they cannot work in a job related to programming. Student candidates can learn their programming ability by taking computer aptitude test before selecting the computer departments. Then, they may decide the computer departments according to test results.In this study, current computer aptitude tests are investigated. Questions of mathematic, logical thinking, problem-solving and so on within the scope of the test are updated. We created a questions database and developed a website that uses the created question database and tests the programming ability. To measure the efficiency of the developed system; programming capability test is implemented on 80 students from computer engineering and computer programming departments, before taking their programming courses. Once students receive their programming courses, programming course notes and programming ability test notes are compared by using descriptive statistics, correlation, regression and independent t-test techniques.Keywords: programming aptitude test, programming ability, programming education.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleDetermining the programming ability of student prior to programming
dc.title.alternativeProgramlama öncesi, öğrenci programlama becerisinin belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10125559
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid461678
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess