Show simple item record

dc.contributor.advisorGönenç, Aslı
dc.contributor.authorKaya İlhan, Çağla
dc.date.accessioned2020-12-07T12:34:55Z
dc.date.available2020-12-07T12:34:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/146956
dc.description.abstractHızla gelişen internet ve yeni medya teknolojileri toplumların ekonomik, sosyal ve kültürel yapısını etkilemenin yanı sıra, iletişim pratiklerinin dönüşümününe de neden olmaktadır. Yeni medyanın bireylere sunduğu en önemli özelliklerinden biri olan interaktif iletişim, kitle iletişim araçlarının içerik üretiminde bireylerin de söz sahibi olmasını mümkün hale getirmiştir. Bu durumun bir çok alana olduğu gibi habercilik alanına da etkileri söz konusudur. Özellikle televizyon kanallarının haber bültenlerinde son yıllarda oluşturulmaya başlanan ihbar hatları ve yeni iletişim teknolojilerinin sağladığı olanaklar ile vatandaşlar çevrelerinde gerçekleşen ve haber değeri olan olayları televizyon kanalları ile paylaşarak haber üretim sürecinde yer almaya başlamışlardır. Vatandaşlar tarafından çoğunlukla Whatsapp uygulaması üzerinden televizyon kanallarına gönderilen haber içeriklerinin haber değerleri ve ilkeleri bakımından kontrolü ise haber merkezlerinde görev alan profesyonel haberciler tarafından yapılmaktadır. Bu değerlendirme sürecinde, gönderilen haber içeriklerinin özellikle doğruluk ve güncellik konularında araştırılması ise yine yeni medya teknolojilerinin sunduğu olanaklar dahilinde gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda, İletişim ve bilgisayar teknolojilerindeki gelişmelerin televizyon kanallarının haber üretim sürecindeki dönüşümlerini incelemek adına bu çalışmada, NTV, Star TV, Show TV, ATV, A Haber ve Fox TV kanallarının haber merkezinin haber üretim süreçlerinde önemli görevler alan onbir isim ile yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat yöntemi uygulanarak televizyon haberciliğinde yeni medya kullanımı Whatsapp İhbar Hatları üzerinden incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Yeni Medya, Televizyon Haberciliği, İhbar Hatları, Whatsapp, Yurttaş Gazeteciliği
dc.description.abstractRapidly developing internet and new media technologies affect the economic, social and cultural structure of societies as well as the transformation of communication practices. Interactive communication, one of the most important features of the new media, has made it possible for individuals to have a voice in the production of mass media. This situation has effects on the field of journalism as well as on many areas. In particular, the news bullets of the television channels in recent years began to be created notice lines by the new comminication technologies. By those notice lines citizens have opportunity to take part in the news production process by sharing the news events in which became their environment with the television channels. The control of the news content which sent from the citizens mostly through the Whatsapp application to the television channels, is made by the professional journalists who are working at the news centers. In this evaluation process, the content of the news items sent especially in terms of accuracy and actuality is still being realized within the scope of the new media technologies.In this context, by applying semi-structured in-depth interview with eleven names who took important roles in the news production processes of the news center of NTV, Star TV, Show TV, ATV, A Haber and Fox TV channels, the new media usage in television journalism was examined through Whatsapp Notice Lines.Key Words: New Media, Television Journalism, Notice Lines, Whatsapp, Citizen Journalismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGazeteciliktr_TR
dc.subjectJournalismen_US
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleTelevizyon haberciliğinde yeni medyanın kullanımı: Whatsapp ihbar hattı
dc.title.alternativeNew media in television news making: Whatsapp notice line
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-05-21
dc.contributor.departmentGazetecilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTelevision
dc.subject.ytmTelevision news
dc.subject.ytmTelevision news channels
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmWhatsApp Messenger
dc.subject.ytmJournalism
dc.subject.ytmDenunciation
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10256210
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552226
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess