Show simple item record

dc.contributor.advisorEmeksiz, Ömer Faruk
dc.contributor.authorDağtekin, Murat
dc.date.accessioned2020-12-07T12:29:47Z
dc.date.available2020-12-07T12:29:47Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/146384
dc.description.abstractBu araştırmada, Trabzon ilindeki su ürünleri üretim ve pazarlama yapısı incelenmiştir. Su ürünlerini yetiştiricilik ve avcılık/balıkçılık yoluyla sağlayan işletmelerin üretimlerini nasıl gerçekleştikleri, sahip olunan veya olunamayan olanaklar ve üretim esnasında yaşanan sorunlar ortaya çıkarılmıştır. Aynı zamanda ürünün üreticiden tüketiciye kadar olan tüm aşamalardaki yolları incelenerek, Trabzon ilindeki su ürünleri pazarlama yapısı ve organizasyonunun etkinliği hakkında bilgiler edinilmeye çalışılmıştır.İşletmelerin üretim yapıları incelenirken işletme sahiplerinin eğitim ve öğrenim durumları, sosyal güvenlik kuruluşuna üyelikleri, mesleğin tercih edilme sebepleri, üretimde karşılaşılan problemler, örgütlenme durumları, yatırım yapabilme olanakları, yatırım yapılan alanlar, işletmelerde çalışan personel, işletmelerin geleceğe bakış açıları, pazarlama kanalları, aracılar, pazarlama organları, pazarlama marjı pazarlama organizasyonun etkinliği vb. birçok faktör incelenmiştir.Araştırma sonucunda pazarlama hizmetleri, rekabet ve finansman açısından yetersizlikler olduğu, pazarın saydam olmadığı ve pazarlama marjının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırma alanında pazarlama organizasyonu etkin olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractIn this study, Trabzon province?s fishery and marketing structures were investigated. How the maritime lines provide fishery products by aquaculture and catching, possessed or not possessed facilities and the encountered problems during the production process were revealed. Also, the data was gathered related to aquaculture marketing structure and organization in Trabzon province by analyzing the paths of product from the producers to consumers in all stages.While the manufacturing structure of the industries were being analyzed , quite a few factors were taken into consideration like, industry owners? educational background, the social institution membership, preference reasons for the job, the encountered problems in production, organizational status, possibilities for investment, invested areas, the staff who works in industry, expectation and views for the future, marketing channels, marketing brokers, marketing groups and efficiency of marketing organization.By the research result, it was found that marketing services were inadequate in terms of competition and financing, marketing news wasn?t announced and marketing margin was high. It was ascertained that marketing organization were inactive in the research area.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSu Ürünleritr_TR
dc.subjectAquatic Productsen_US
dc.titleTrabzon ilinde su ürünleri üretimi ve pazarlama yapısı
dc.title.alternativeFishery production and marketing structure in Trabzon
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTarım Ekonomisi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid331952
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid244187
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess