Karabük Kısıklı tünelli geçişinin jeotekniği
dc.contributor.advisor | Acar, İsmail Altay | |
dc.contributor.author | Yilmazer, Özgür | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T12:25:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T12:25:43Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/145948 | |
dc.description.abstract | Çizgisel mühendislik yapılarının jeoteknik tasarımında ve özellikle kaya mekaniği ile iç içe olan tünel jeoteknik tasarımında; mühendislik jeolojisi ilkeleri büyük önem taşımaktadır. Cildikısık Tünelli Geçişi çok bileşenli bir mühendislik yapısı olarak bu kapsamda yapılan çalışmalara kaynak oluşturmuştur. Jeolojik araştırma verileri doğrultusunda tanımlanan jeoteknik tasarım değiştirgeleri ile; uygulanmak üzere olan mevcut proje yerine, daha emniyetli, ekonomik ve en önemlisi çevre ile barışık bir proje üretilmiştir. Farklılık; jeoteknik değiştirgelerin belirlenmesi aşamasında kullanılan; RQD, RMR, Q-Sistemi ve GSI gibi mevcut kaya kütle sınıflandırma/tanım sistemlerinin mühendislik jeolojisi ilkeleri doğrultusunda şekillendirilmesiyle elde edilmiştir. Mevcut sistemlerin; Su ? Süreksizlik ? Kil ilişkisi dikkate alınarak kullanılması gerekliliği ve jeoteknik tasarıma esas jeoteknik değiştirgelerin belirlenmesi aşamasında bu ilişkinin oynadığı rol üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak mevcut sistemlerinin hiçbirinin tek başına etkili ve yeterli olamadığı, kaya kütlesinin jeoteknik değiştirgelerinin belirlenmesi söz konusu olduğunda mühendislik jeolojisi verilerinin de ayrıca dikkate alınması gerekliliği belirlenmiştir. Bu yaklaşımla oluşturulan öneri Cildikısık Tünelli Geçişi projesi ile mevcut projeye göre; uygulanacak destek sistemi ve yoğunluğu yaklaşık %75 oranında azaltılmış, tünel trafik güvenliği artırılmış ve tünel girişinde oluşturulması düşünülen büyük kanyon dolgusu engellenerek geri dönüşü olmayacak önemli bir çevre sorunu ortadan kaldırılmıştır. | |
dc.description.abstract | Engineering geology fundamentals have an essential role in geotechnical design of linear engineering structures especially in tunnel engineering. Cildikısık Tunnel Crossing has been a great source in defining this role in terms of engineering geology. The findings, from the field, obtained through only geological investigations have lead to remarkable changes in the existing tunnel project that is to be applied. The new project, which has been proposed through this study as an alternative to the existing, has resulted in important gaining in the overall construction. The project turned to be much safer, economical with regards to construction expenses, and environmentally friendly. The achievement has been due to the use of engineering geology fundamentals in the use of well known rock mass classifications/definition systems such as; RQD, RMR, Q-System and GSI. The role of Water ? Discontinuity Clay trinity in the use of such systems and in the determination of geotechnical design parameters has been clarified. As a result, it was pointed out that none of the existing systems alone is sufficient to make precise evaluation of the rock mass geotechnical design parameters. With the proposed project for Cildikısık Tunnel Crossing, which has been based upon this approach, has provided 75% of reduction in support systems and density, besides, it has lead to increase in traffic safety. The, environmental gaining is on the other hand is invaluable. The canyon before the tunnel inlet has been saved from being completely filled by earth material which would make it irrecoverably destroyed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Jeoloji Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Geological Engineering | en_US |
dc.title | Karabük Kısıklı tünelli geçişinin jeotekniği | |
dc.title.alternative | Geotechnics of Karabuk Kısıklı tunnel | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Jeoloji Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geotechnics | |
dc.subject.ytm | Engineering geology | |
dc.identifier.yokid | 333722 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 244217 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |