Show simple item record

dc.contributor.advisorTüysüz, Fatih
dc.contributor.authorYildiz, Nurdan
dc.date.accessioned2020-12-07T12:12:55Z
dc.date.available2020-12-07T12:12:55Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/144436
dc.description.abstractKüresel rekabet ortamında mağaza konumu perakendecilere rekabetçi bir avantaj sağladığı için yer seçimi önemli bir stratejik karardır ve perakendecilerin tüm başarısı üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Ayrıca perakende yer seçimi kararı, birden fazla kriterin dikkate alınması, değerlendirilmesi ve bunlarla ilgili uygun verilerin kullanılmasını gerektiren kritik ve karmaşık bir süreçtir. Bu çalışmada, yer seçim problemi stratejik düzeyde ele alınmış olup, gıda perakendeciliği için Monte Carlo simülasyonuna dayalı çok kriterli bir lokasyon kararı modeli önerilmektedir. Bu model, Çekingen/Kararsız Analitik Hiyerarşi Süreci (Ç-AHS) ve Gri İlişkisel Analiz (GİA) yöntemleri olmak üzere iki çok kriterli karar verme (ÇKKV) yöntemini bütünleştirmektedir. GİA'da kullanılacak olan kriterlerin ağırlıklarını elde etmek için uzmanların kararlarına dayanan Ç-AHS yöntemi kullanılmış olup, alternatif yerlerin sıralamasında simülasyon tabanlı GİA kullanılmıştır. Önerilen modelin etkinliği ve uygulanabilirliği, Türkiye'deki gıda perakende mağazalarının lokasyon kararı uygulaması ile gösterilmiştir.
dc.description.abstractThe choice of location is an important strategic decision, and it has a great influence on the retailer's overall success as the store position in a global competitive environment provides a competitive advantage to retailers. In addition, the choice of retail location is a critical and complex process that requires consideration, evaluation and use of appropriate data related to multiple criteria. In this study, the location selection problem is considered at strategic level and a multi-criteria location decision model based on Monte Carlo simulation is proposed for food retailing. This model integrates two multi-criteria decision making (MCDM) methods which are Hesitant Analytic Hierarchy Process (H-AHP) and Grey Relational Analysis (GRA). H-AHP method is used to obtain the weights of criteria to be used in GRA based on the experts' judgements and the simulation-based GRA is used for ranking the alternative locations. The effectiveness and the applicability of the proposed model is presented with a real application of location decision of food retail stores in Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleSüpermarket perakendeciliği için çekingen bulanık mantık esaslı il sıralama modeli önerisi
dc.title.alternativeA proposal of hesitant fuzzy logic based cities ranking model for supermarket retailing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10174106
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483715
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess