Show simple item record

dc.contributor.advisorEnsari, Tolga
dc.contributor.authorGünay, Melike
dc.date.accessioned2020-12-07T12:07:08Z
dc.date.available2020-12-07T12:07:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-12-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/143619
dc.description.abstractKayıp müşteri analizi, son zamanlarda üyelik tabanlı çalışan firmalar için önem kazanmaya başlamıştır. Çünkü bu firmalar, kaybetmek üzere oldukları müşterileri tespit edip onları üye olmaya devam etmeleri için ikna kampanyaları düzenlemek istemektedirler. Böylelikle yeni üye elde etmektense var olan üyeyi elde tutmanın karından yararlanacaklardır. Sektörün bu ihtiyacı sebebi ile bu çalışmada makine öğrenmesi teknikleri ile telekomünikasyon sektöründe ki müşterilerin üyelikten çıkıp çıkmayacağı tahmin edilmeye çalışılmıştır. Konu ile ilgili geçmişte yapılan çalışmalar incelendiğinde en çok kullanılan yöntemler bulunmuş ve algoritmaların performansı ölçülmüştür. Bununla birlikte Lojistik Regresyon ve Naif Bayes yöntemleri kullanılarak yeni bir yöntem önerilmiştir. Bu yeni yöntemin tahmin başarısının Naif Bayes ve Lojistik Regresyon yöntemlerinden daha yüksek olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractCustomer churn analysis is getting important for the firms that are working with memberships. Because most of the companies want to know which of the customers want to cancel the contract and convince them to continue using services from the company with new offers. Thus, they can use the financial opportunity of working with old customers rather than finding new ones. We analyze well-known machine learning methods that are logistic regression, Naïve Bayes, support vector machines, artificial neural networks and propose new prediction method. Because of the request from the companies, we tried to predict customer churn in telecommunication sector with machine learning techniques. When we searched about the customer churn analysis and found most popular machine learning methods. In this study, we calculated the performance of the methods. In addition to this, we proposed new approach to predict churn analysis by using Logistic Regression and Naive Bayes methods. As a result, we get better results than two methods separately.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleMakine öğrenmesiyle müşteri kayıplarının tahmini
dc.title.alternativeCustomer churn prediction by machine learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-11
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10201454
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid522626
dc.description.pages57
dc.publisher.disciplineBilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess