Show simple item record

dc.contributor.advisorEnsari, Tolga
dc.contributor.authorBelek, Yasin Uğur
dc.date.accessioned2020-12-07T12:04:49Z
dc.date.available2020-12-07T12:04:49Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/143435
dc.description.abstractSon yıllarda, suç hacmi birçok ülkede ciddi sorun haline gelmiştir. Günümüz dünyasında, suçlular, suç işlemekle ilgili tüm modern teknolojileri ve yüksek teknoloji yöntemlerini en iyi şekilde kullanmaktadırlar. Aynı zamanda, suç miktarı ve modern suçlular daha fazla arttığı için suç verilerinin analiz edilmesi de zorlaşmıştır. Dolayısıyla hükümetler suçları kontrol ve öngörmek için modern teknolojileri ve yöntemleri kullanmaya başlamıştır. Bu yüzden geçmişteki suç kalıplarını inceleyerek hızlı ve verimli bir şekilde insanların yolculuk edebilmesi için iyi bir güvenli yol planlamasına ihtiyaç vardır. Bu çalışmanın asıl amacı güvenli yolu tespit ederek insanların bir yerden başka bir yere giderken daha güvenli bir şekilde gitmesi sağlamaktır. Önceki çalışmalardan farklı olarak, bu tezde suçları analiz ederken gerçek ortamda harita üzerinde makine öğrenimi yöntemleri kullanılarak güvenli yol planlaması yapılmıştır. Bu çalışmada, K-Means, K-Median, K-Medoid, X-Means, Expectation-Maximization yöntemleri gerçek suç verileri üzerinde kullanılmıştır. Deneysel çalışmalarda tezde kullanılan kümeleme teknikleri, birbirleri ile karşılaştırılmıştır. Kullanılan yöntemlerin hangilerinin güvenli yol planmasında daha iyi sonuçlar verdiği çalışmada gösterilmiştir.
dc.description.abstractIn recent years, crime rate has become a serious problem in many countries. In today's world, criminals use all modern technology and high-techn methods to commit crimes. In addition, the amount of crime and modern criminals has increased, which makes it difficult to analyze crime data. Thus, governments have enforced the use of modern technologies and methods to control and predict crimes. There is a necessity to plan a good, safe route for people to quickly and efficiently travel by examining past criminal patterns. The basic aim of this study is to determine the safe route and make it safer when people go from one place to another. Unlike previous studies, in this thesis, while analyzing crimes, we perform the safe path planning using machine learning methods on maps in real settings. In this study, the K-Means, K-Median, K-Medoid, X-Means, Expectation-Maximization methods are used on actual crime data. The clustering techniques in the thesis are compared with those in experimental studies. The studies show the methods that yield better results in safe path planning.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleSafe path planning with machine learning
dc.title.alternativeMakine öğrenmesi ile güvenli yol planlama
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-02
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMachine learning methods
dc.subject.ytmHierarchical clustering
dc.subject.ytmCrime
dc.identifier.yokid10205390
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid524218
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineBilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess