Show simple item record

dc.contributor.advisorGülseçen, Sevinç
dc.contributor.authorKaya, Tuğçe Süheyla
dc.date.accessioned2020-12-07T11:48:26Z
dc.date.available2020-12-07T11:48:26Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-09-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/141404
dc.description.abstractBu tez çalışmasında özel bir bankadan alınan 4497 adet müşterinin 3 aylık süreç içerisindeki kredi kartı hareketleri incelenerek kendilerine en uygun kampanyaya yönlendirilmesi hedeflenmiştir. Veriler ön işlemeden geçirildikten sonra Python programlama dili dile yazılan bir tavsiye sistemi ile oluşturulan iki model uygulanmış, başarılı olan modele göre bir tavsiye sistemi yazılmıştır. Bu tez çalışması hayatımızın her alanında olan tavsiye sistemlerinin kampanya yönetiminde kullanılmasını ele alması sebebiyle güncel ve özgün bir çalışma olmayı hedeflemektedir. Ayrıca ülkemizde bu alanda yapılmış olan araştırmaların az olması nedeniyle bu çalışma ilgili alan yazına katkıda bulunacaktır.
dc.description.abstractIn this thesis, 4497 customers received from a private bank were aimed to be directed to the most suitable campaign by examining their credit card movements within 3 months. After the data was pre-processed, two models were implemented with a recommendation system written in the Python programming language and a recommendation system was written according to the successful model. This thesis aims to be an up-to-date and original study as it addresses the use of referral systems in all areas of our lives in the campaign management. Also, this study will contribute to the related literature due to the small number of studies conducted in this field in our country.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleVeri madenciliği algoritmaları ile kredi kartı kullanım alışkanlıklarının incelenmesi ve kişiye özgü kampanya teklifi
dc.title.alternativeAnalyzing credit card usage behaviours with data mining algorithms and pearson specific campaign offer
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-27
dc.contributor.departmentEnformatik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmData mining
dc.identifier.yokid10267345
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562597
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineEnformatik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess