Show simple item record

dc.contributor.advisorErkan, Mehmet
dc.contributor.authorŞahin, Mehmet Altuğ
dc.date.accessioned2020-12-07T11:47:19Z
dc.date.available2020-12-07T11:47:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/141264
dc.description.abstractTez çalışmasının amacı, otel işletmelerinde kârlılığın maksimize edilmesi için farklı operasyonlar yürüten Gelir Yönetimi ile Stratejik Yönetim Muhasebesi uygulamalarının entegre edildiği bir model önerisinin geliştirilmesidir. Önerilen bu model bir otel işletmesinde uygulanarak, sonuçları değerlendirilmekte ve etkileri ortaya konulmaktadır.Çalışma dört bölümden oluşacak şekilde tasarlanmıştır. Birinci bölümde gelir odaklı bir yaklaşımla kârlılıkta olumlu sonuçların elde edilmesini hedefleyen Gelir Yönetimi ile ilgili literatür incelenmiştir. İkinci bölümde maliyet etkinliği sağlanarak, kârlılıkta iyileştirmeler sağlamayı amaçlayan Stratejik Yönetim Muhasebesi yöntemlerinden Faaliyet Tabanlı Maliyetleme, Sürece Dayalı Faaliyet Tabanlı Maliyetleme ile Müşteri Kârlılık Analizi'ne ait literatür incelenmiştir. Üçüncü bölümde otel işletmelerinde kârlılık maksimizasyonu sağlanması adına, Gelir Yönetimi ile Stratejik Yönetim Muhasebesi uygulamalarının entegrasyonuna yönelik bir model önerisi geliştirilmiştir. Dördüncü bölümde ise önerilen modelin bir otel işletmesinde uygulaması gerçekleştirilmiş ve sonuçları aktarılmıştır.Çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Örnek olay analizi nitel yöntem olarak benimsenmiş olup; nicel analizler için regresyon analizi yöntemlerine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda gerçekleşen durum ile önerilen modelin karşılaştırmalı analizleri sağlanmıştır. Otel işletmesi kârlılık parametresinde sağlanan olumlu yöndeki gelişim, önerilen modelin aşamaları dikkate alınarak aktarılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of the dissertation is to develop a model proposal that integrates Revenue Management and Strategic Management Accounting applications that carry out different operations to maximize profitability in hotel businesses. The proposed model is implemented in a hotel business to evaluate the results and to reveal its effects.The study is designed in four parts. In the first part, the literature on Revenue Management, which aims to achieve positive results in profitability with an income-oriented approach, is examined. In the second part, the literature on Activity Based Costing, Time-Driven Activity Based Costing and Customer Profitability Analysis, which are Strategic Management Accounting methods aiming to provide cost effectiveness and to improve profitability, is examined. In the third section, a model proposal has been developed for the integration of Revenue Management and Strategic Management Accounting applications in order to maximize profitability in hotel businesses. In the fourth section, the proposed model is implemented in a hotel business and the results are presented.Both quantitative and qualitative research methods are being used in this study. The case study is adopted as a qualitative method; while regression analysis methods are used for quantitative analysis. As a result of the research, comparative analysis of the actual situation and the proposed model is provided. The positive development achieved in the hotel business profitability parameter is explained based on the stages of the proposed model.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleGelir yönetimi ile stratejik yönetim muhasebesi uygulamalarının entegrasyonu: Otel işletmelerine yönelik bir model önerisi ve bir uygulama
dc.title.alternativeIntegration of revenue management and strategic management accounting applications: A model proposal for hotel businesses and an implementation
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-08-24
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIncome management
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmAccounting
dc.subject.ytmAccounting management
dc.subject.ytmIntegration
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmProfitability
dc.identifier.yokid10273842
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid556227
dc.description.pages251
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess