Show simple item record

dc.contributor.advisorDöşyılmaz, Enver
dc.contributor.authorSever, Onur
dc.date.accessioned2020-12-07T11:46:19Z
dc.date.available2020-12-07T11:46:19Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/141153
dc.description.abstractBu araştırma beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının benlik saygısı ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim döneminde Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi ve Gaziantep Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırmada `Öğretmenliğe İlişkin Tutum Ölçeği` ve `Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracının uygulaması derslerin bitiminde gönüllülük esasına uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada toplanan verilerin istatistiksel analizi SPSS 16.0 paket programında yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde istatistiki yöntem olarak; frekans, yüzde dağılımları, aritmetik ortalama, standart sapma; parametrik olmayan testlerden ise Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Verilerin parametrik testlerin ön şartlarını sağlayıp sağlamadığı Kolmogorov-Smirnov (verilerin dağılım durumu) testi ile incelenmiştir.Sonuç olarak; beden eğitimi ve spor öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının ve benlik saygısı düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının akademik başarı düzeylerini algılamalarına göre, akademik başarısını yüksek olarak değerlendirenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının da daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Bayan öğretmen adaylarının benlik saygısı ve öğretmenlik mesleği tutumları arasında bir ilişkiye rastlanamazken, erkek öğretmen adaylarının benlik saygısı puanlarının arttığı durumlarda öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının da arttığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Spor, Öğretmen, Tutum Benlik Saygısı.
dc.description.abstractThis study was carried out to determine physical education and sports teachers' attitudes toward teaching and their self-esteem. This research has been done on students in the Department of Physical Education and Sports of Kahramanmaraş Sütçü Imam University and Gaziantep University School of Physical Education and Sports teacher in the 2012-2013 academic year. `Teachers' Attitude Scale` and `Coopersmith Self-Esteem Scale` data collection tools were used in this research. Data collection tools were completed at the end of the lessons based on the permissions of Universities college administrations. Collected data were analyzed statistically using SPSS 16.0 package program. Statistical evaluation of the data as a method of frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, the Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis non-parametric tests were used for testing. Preliminary data satisfies the parametric Kolmogorov-Smirnov test (distribution of data availability) test were examined.As a result, physical education and sports teachers' attitudes toward teaching and self-esteem levels were higher. Based on pre-service teachers' perceptions of the level of academic achievement, high academic achievement are more positive than the rated their attitudes toward teaching. It was encountered that there is no relationship between female teachers' self-esteem and attitudes towards to teaching proffession,but male teachers' attitudes toward teaching increased when self-esteem scores increased.Key Words: Physical Education, Sport, Teacher, Attitude, Self-esteemen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutum ve benlik saygılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of physical education teachers' attitudes on teaching profession and self-esteem
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.identifier.yokid10027377
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid359798
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess