dc.contributor.advisor | Türkçapar, Ünal | |
dc.contributor.author | Büyükçapar, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T11:45:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T11:45:21Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/141026 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; özel okullar ile devlet okullarında okul sporlarına katılan ortaöğretim öğrencilerinin sürekli kaygı ve kişisel kararsızlık düzeylerini, cinsiyet, sınıf, okul türü, yapılan spor kategorisi, anne-baba eğitim seviyesi, ailenin gelir seviyesi, okul öncesi ikamet edilen yer, okurken barınılan yer, boş zaman faaliyetleri ve ailedeki birey sayısı gibi demografik özelliklere göre değişiklik gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış olup, araştırmanın katılımcılarını 8 özel ve 10 devlet okulunda eğitim öğrenim gören ve okul sporlarına katılan toplam 750 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma verilerinin toplanmasında öğrencilerin sürekli kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla Spielberger ve diğerleri tarafından 1970 yılında geliştirilen 'Sürekli Kaygı' envanteri, Bacanlı (2005) tarafından geliştirilen `Kişisel Kararsızlık Ölçeği` ve öğrenciler hakkında bilgi toplamak için `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde istatistik programından yararlanılmıştır. Bağımsız değişkenlerde cinsiyet, okul türü, yapılan spor kategorisi, okul öncesi ikamet yeri ve okurken barınılan yere yönelik olarak bağımsız örneklem t - testi; sınıf, aile üye sayısı, baba eğitim durumuna, anne eğitim durumuna, aile gelir durumu ve boş zamanları değerlendirmeye yönelik olarak tek yönlü ANOVA testi uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin sürekli kaygı ve kişisel kararsızlıkları arasında yüksek düzeyde ve olumlu yönlü anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Benzer şekilde öğrencilerin araştırıcı kararsızlık ve aceleci kararsızlık düzeyleri arasında da yüksek düzeyde ve olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Buna göre yüksek kaygı düzeyine sahip öğrencilerin yüksek düzeyde araştırıcı kararsızlık ve aceleci kararsızlık yaşadıkları ve yüksek araştırıcı kararsızlığa sahip öğrencilerin yüksek aceleci kararsızlığa sahip oldukları söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to analyse whether constant anxiety and personal indecision levels of the secondary education students that participate in school sports in private schools and public schools shows variance or not according to the demographical feautures like sex, class, type of school, category of sport, education level of parents, income level of family, inhabiting place before school, sheltering place while studying, free time activities and number of the individual in family. Relational survey model is used in the research and the participants of the research consist of totally 750 students studying in eight private and ten public schools and participating in school sports. In gathering of research data, with the intention of determining the constant anxiety levels of the students, ` Constant Anxiety` inventory, improved by Spielberger and others in 1970, Personal Indecision Scole, improved by Bacanlı (2005) and Personal Knowledge Questionnaire was used gather information about the students. Statistic programme was utilized in analysing of data. One-way ANOVA test was carried out in independent variables intended for sex, type of school, sport category, inhabiting place before school and independent sample t-test for sheltering place while studying, class, number of family member, educational backgrounds of father and mother, income statue of family and recreation.According to the results acquired in the research, it is determined that, there is a highly and positively meaningful relation among the constant anxiety and personal indecision of the students similarly, it is determined that, there is also a highly and positively relation among the investigative indecision and hasty indecision levels of the students. Accordingly, it can be said that, the students, having high anxiety level, have investigative indecision and hasty indecision highly and the students, having high investigative indecision, have high hasty indecision. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Özel okullar ile devlet okullarında okul sporlarına katılan ortaöğretim öğrencilerinin sürekli kaygı ve kişisel kararsızlık düzeylerinin incelenmesi (Kahramanmaraş ili örneği) | |
dc.title.alternative | Analysis of the constant anxiety and personal indecision levels of the secondary education students participating school sports in private schools and public schools (Sample of Kahramanmaraş city) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Anxiety disorders | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Decision making | |
dc.subject.ytm | Trait anxiety | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Sportsmen | |
dc.subject.ytm | Secondary education students | |
dc.identifier.yokid | 10024414 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 384526 | |
dc.description.pages | 97 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |