Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkçapar, Ünal
dc.contributor.authorErdimez, Abdulselam
dc.date.accessioned2020-12-07T11:43:07Z
dc.date.available2020-12-07T11:43:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140733
dc.description.abstractBu çalışmada Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Beden Eğitimi Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Sporla Sosyalleşme Düzeylerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın amacını gerçekleştirmek üzere literatür taraması yapılarak araştırmanın problemine ilişkin bilgilere yer verilerek, öğrencilerin sosyal duygusal öğrenmeleri ve bu ilişkiyi etkileyebileceği düşünülen okul, yaş, cinsiyet, okudukları sınıf, anne eğitim, anne meslek, baba eğitim, baba meslek, boş zaman faaliyetleri, nerde kaldıkları , aile gelir durumu, okudukları bölüm, spor yapıp yapmadığı, haftada kaç saat spor yaptığı değişkenlere ilişkin bulgulara ve yorumlarına yer verilmiştir.Araştırmanın 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Harran Üniversitesi, Ahi Evran Üniversitesi, Fırat Üniversitesi ve Erciyes Üniversitesi'nde eğitim-öğretim gören toplam 500 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında/Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümleri, 1.- 2.- 3. ve 4. sınıflarda eğitim-öğretim 25'er kişi olmak üzere her üniversiteden 100 toplamda ise 500 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında öğrencilerin spor ve sosyalleşme düzeylerinin belirlenmesi amacıyla Şahan (2007)(1) tarafından geliştirilen ''Spor ve Sosyalleşme Ölçeği'' ve öğrenciler hakkında bilgi toplamak için `Kişisel Bilgi Formu` kullanılmıştır. Şahan (2007)(1) tarafından geliştirilen Spor ve Sosyalleşme Ölçeği'nin cronbach alpha güvenirlik katsayısı 0,84 olarak hesaplanmıştır.Araştırma grubundan elde edilen veriler istatistiksel paket program yardımı ile analiz edilmiştir. Demografik bilgilerin sayısal değerlendirilmesinde frekans ve yüzdelik hesaplamalar yapılmıştır. Veriler analiz edilmeden önce normallik dağılımlarına Kolmogorov- Simirnov testi ile bakılmış ve dağılımların normal dağılmadığı gözlemlenmiştir. Bu yüzden ikili karşılaştırmalar non-parametrik test grubunda yer alan Mann-Whitney U testi, çoklu karşılaştırmalar ise Kruskal Wallis testi ile analiz yapılmıştır. İstatistiksel anlamlılık derecesi p<0.05 olarak kabul edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Spor, Sosyal, Sosyalleşme, Beden Eğitimi ve Spor
dc.description.abstractIt is aimed to search the level of socialized of Physical Education and Sport Teaching Academy students according to different factors with this working. Just about to achieve this aim of the survey, by scaning literature and by including the information about the problems of the survey, some facts and comments like the schools which is thought that effect students social and emotional learning, age, gender, grade ,education of thier parents, occupations of their parents,the place where they stay, income of their parent, class, whether they do sports or not, how often they do sports in a week are found.In this survey, in 2015-2016 Education years ,there are tottaly 500 students who continue their education in different universities such as Kahramanmaraş Sütçü İmam University, Harran University, Ahi Evran University, Fırat University i ve Erciyes University. The Physical Education and Sport Teaching classes in Physical Education and Sport Teaching Academy , with 25 students in each class in 1,2,3 and 4th grade , 100 students and in total 500 students are involved in this survey. In gathering the datas of survey, according to determine the sports and socialized levels of students `sports and socialized scale ` and to gather information about students `Personal Information Form` which are developed by Şahan (1) are used. The cronbachalpha reliability co-efficient of Sports and Socialized Scale that developed by Şahan (1) is counted as 0.84. The datas that gathered from survey groups are analized with the help of statistical package programme. Frequency and commission calculation is done in evaluation of digital demografic information. Just before to analize datas, normality distribution is reviewed with Kolmogorov- Simirnov test and it is observed that distribution is not done well. Therefore dual comparation is analized with Mann-Whitney U test that placed in non-parametric test , and multiple comparation is analized with Kruskal Wallis test. Statistical meaningfulness level is accepted as p<0.05. Key Words : Physical education ,sports, social, socialized, Physical Education and sportsPage Number : 91Supervisor : Yrd.Doç.Dr.Ünal TÜRKÇAPARen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin sporla sosyalleşme düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeSearching the students' socialized level with sports according to different factors in physical education and sport teaching academy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-01
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmSportsmen
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSocial adjustment
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmGender identity
dc.identifier.yokid10100803
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428961
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess