Show simple item record

dc.contributor.advisorYetiş, Ümit
dc.contributor.authorGür, Yunus
dc.date.accessioned2020-12-07T11:42:45Z
dc.date.available2020-12-07T11:42:45Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/140691
dc.description.abstractYapılan bu araştırmada, spor yapan işitme engelli çocuklar ile spor yapmayan işitme engelli çocukların dikkat becerilerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya Malatya, Elazığ, Gaziantep ve İstanbul illerinde yaşayan, 12-15 yaş grubunda bulunan, düzenli olarak spor yapma alışkanlığı bulunan 135 çocuk ve düzenli olarak spor yapmayan 98 çocuk olmak üzere toplam 233 işitme engelli çocuk katılmıştır.Araştırmaya katılan çocukların demografik özelliklerinin belirlenmesinde, 24 sorudan oluşan kişisel bilgi formu kullanılmış olup, katılımcıların dikkat becerilerinin belirlenmesinde Burdon Dikkat Testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinde SPSS programındaKruskal Wallis H testi ve Mann Whitney U testleri kullanılmış, istatistiksel açıdan anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak belirlenmiştir.Araştırmanın sonunda, spor yapmayan işitme engelli çocukların dikkat düzeylerinin yaş gruplarına, yaşadıkları illere, evlerinde kendilerine ait oda bulunma durumuna, işitme cihazı ve gözlük kullanma durumlarına göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Buna karşılık, spor yapmayan işitme engelli çocukların dikkat düzeylerinin cinsiyetlerine, kitap okumayı sevme durumlarına, işitme engelinin ortaya çıkma nedenlerine, kitap okuma sıklıklarına ve bilgisayar oyunlarına ilgi gösterme durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir (p>0.05).Spor yapan işitme engelli bireylerde, dikkat düzeyinin cinsiyet ve evlerinde kendilerine ait odaları bulunma durumuna göre istatistiksel açıdan anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir (p<0.05). Buna karşılık, spor yapan işitme engelli çocukların dikkat düzeylerinin yaş gruplarına, yaşadıkları illere, işitme engelinin ortaya çıkış nedenlerine, işitme cihazı ve gözlük kullanma durumlarına, kitap okumayı sevme durumlarına ve kitap okuma sıklıklarına, bilgisayar oyunlarına olan ilgilerine ve bilgisayar oyunlarına ayırdıkları sürelere göre istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>0.05).Sonuç olarak, spor yapmayan işitme engelli çocuklar ile kıyaslandığı zaman demografik değişkenlerin spor yapan çocukların dikkat düzeyleri üzerinde daha düşük etkiye sahip olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractIn this research it is aimed to compare the attention skills of hearing-impaired children playing sports and who do not.In total, 233 hearing-impaired children living in the cities; Malatya,Elazığ,Gaziantep and Istanbul paticipated to the research consisting of 135 children,in 12-15 age group, who have habit of playing sports regularly and 98 children who do not. The personal information form including 24 questions was used to determine the demographic characteristics of the children participated to the resarch andthe Burdon Attention Test was used to determine the attention skills of participants. The Kruskal-Wallis H test and Mann-Whitney U test in SPSS program were used for statistical analysis of the data obtained in the study and the level of statistical significance was determined as p<0.05.At the end of the research, it has been found thatthe attention levels of hearing-impaired children who do not play sports show statistically significant difference according to their age group,city, the status of having their own room in home, the status of using hearing aids and glasses(p<0.05). In contrast; it has been determined thatthere is no statistically significant difference among the attention levels of hearing-impaired children who do not play sports according to their gender, status of like reading, the reasons for emergence of hearing impairment, reading frequency and the status of interest in computer games (p>0.05).It has been found that the attention levels of hearing-impaired children who play sports show statistically significant difference according to their gender and the status of having their own room in home (p<0.05). In contrast, it has been found that there is no statistically significant difference among the attention levels of hearing-impaired children according to their age group,cities,the reasons for emergence of hearing impairment,the status of using hearing aids and glasses,the status of like reading ang frequency, interest in computer games and the timethey spend to computer games (p>0.05).As a result, it seems that when it is compared with hearing-impaired children who do not play sports, the demographic variables have a lower impact on the attention levels of the ones, who play sports.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleİşitme engelli sporcuların sürekli dikkat becerilerinin sporcu olmayanlarla karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of sustained attention skills of deaf athletes and non-athletes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHearing impaired children
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmHearing impaired
dc.subject.ytmHearing loss
dc.subject.ytmChildren
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmAttention
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmAttention
dc.identifier.yokid10104734
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435508
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess